ФАКТОРИ СТАНОВЛЕННЯ МАСОВОЇ МОДИ ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ УПОДОБАНЬ ШИРОКИХ ВЕРСТВ СУСПІЛЬСТВА СПОЖИВАННЯ В ІНДУСТРІЇ МОДИ

Автор(и)

  • Natalia Chouprina доцент кафедри художнього моделювання костюма Київського національного університету технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2016.138566

Ключові слова:

індустрія моди, модний образ, масова мода, висока мода, модні тенденції, суспільство споживання

Анотація

Мета дослідження полягає у формулюванні основних векторів розвитку індустрії моди в її сучасному розу- мінні, а також характеристиці чинників становлення масової моди як віддзеркалення переваг широких верств споживацького суспільства. Визначення критеріїв асиміляції «масової» та «високої» моди розглядається у контексті нових стандартів формування модного проектного образу в дизайні костюма. Методологія дослідження полягає у застосуванні комплексу загальнонаукових принципів. У роботі з візуальними матеріалами застосовано предметно- аналітичний метод, а для збирання, систематизації та узагальнення науково-літературних джерел та журналістсь- ких видань використано літературно-аналітичний метод систематизації. Наукова новизна. Визначено основні напрями розвитку індустрії моди в другій половині ХХ століття. Обгрунтовано, що цей період характеризується радикальними інноваціями не тільки у формі, а й у змісті модних образів. Охарактеризовано чинники становлення масової моди як віддзеркалення переваг широких верств споживацького суспільства. Визначено критерії асиміляції «високої» та «масової» моди у створенні актуальних модних тенденцій та образів. Висновки. 1960-і роки є незаперечним доказом того, що економічне зростання та соціокультурні інновації (у тому числі в моді), продуктивно взаємовпливають на формування способу життя суспільства як в національному масштабі, так і в інтернаціональному. Об'єктивні чинники розвитку, безумовно, впливають і на суб'єктивне сприйняття навколишнього середовища: зростає купівельна спроможність і споживацькі вимоги населення, підвищуються стандарти життя і зростає можли- вість їх використання, в тому числі за рахунок розвитку промислового виробництва матеріальних здобутків. Іншими словами, активно розширюється споживацьке суспільство. Саме завдяки цим характеристикам 1960-і роки можна назвати переломним етапом становлення індустрії моди в ХХ столітті.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-22

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення