КУЛЬТУРНА АНТРОПОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА УСНОЇ ІСТОРІЇ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОГО ТЕАТРОЗНАВСТВА (на прикладі артикуляції одеського міського міфу в творчій діяльності Одеського театру музичної комедії ім. М. Водяного)

Автор(и)

  • Hanna Nikolaieva аспірантка Одеського національного політехнічного університету, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2017.138655

Ключові слова:

усна історія, культурна антропологія, театрознавство' "одеський міф", вистава, артефакт

Анотація

Мета роботи. У статі розглядається проблема впровадження стратегії культурної антропології та методики усної історії у сучасне театрознавство. Автор намагається показати, наскільки адекватним може бути вищезазначений інструментарій у контексті дослідження творчої діяльності Одеського театру музичної комедії ім. М.Водяного та її коре- ляції з одеським міським міфом і міською ідентичністю ("одеськістю"). Методологічною базою дослідження є антропо- логічні розробки відомих дослідників М.Коул, К.Фокс, Т.Річардсон, а також основні концепції провідних англо- американських фахівців у сфері усної історії (праці П.Томпсона, Л.Шопес, Дж. Моєр і І. Реті). Наукова новизна. Впер- ше використовуються зазначені вище стратегії та методи в контексті подібного матеріалу. Підкреслюється їх значи- мість та незамінність у детальному відтворенні повнокровної картини минулого – історії розвитку і становлення Театру музичної комедії на тлі загальної історії радянської та сучасної Одеси, відкритті нових фактів з біографії артистів, реко- нструюванні вистав, що пішли з афіші театру, тощо. Висновки. Автор приходить до визнання ефективності запропоно- ваних стратегій та методів, а також до розуміння перспективності досліджень у межах проблематики.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-10

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення