До проблеми назви музичного твору

Автор(и)

  • Katerina Fizer здобувач кафедри історії світової музики Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2017.138658

Ключові слова:

заголовок, назва твору, заголовковий комплекс, художній текст, паратекст

Анотація

Мета роботи – ввести до наукового обігу такий феномен, як заголовок музичного твору в його типологічних та функціональних вимірах та проспекційному значенні. Методологія дослідження ґрунтується на системному підході до художніх зв'язків та на нормативній інтермедіальності, що передбачає подібність і взаємодію між різними медіа (в да- ному разі літератури та музики) й відповідними їм науковими дискурсами. Наукова новизна статті зумовлена повною відсутністю у вітчизняному музикознавстві наукового осмислення феномена заголовка та необхідністю заповнити цю прогалину в світлі сучасних наукових уявлень. Висновки. Осмислення проблеми заголовка, аналіз його особливостей у літературному медіадискурсі свідчить про можливість медіа-обміну (транспозиції літературознавчого досвіду в інше художнє середовище), що дає нову точку відліку для розробки теорії заголовка музичного твору, а отже, розширює аналітичний інструментарій музикознавства та його можливості в тлумаченні музичного тексту.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-10

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення