"МУЗИЧНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ" ПІАНІСТА ЯК РЕЗУЛЬТАТ ЄДНОСТІ ВНУТРІШНЬОГО І ЗОВНІШНЬОГО У ПРОЦЕСІ ФОРТЕПІАННОЇ ГРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138699Ключові слова:
артистизм, концертна гра, музичне повідомлення, особистісний смисл, надсмисл, рух тексту, рух інтерпретації, художня комунікаціяАнотація
Мета статті – розглянути проблему "музичного повідомлення" піаніста в процесі публічного виступу, розробити проблему холістичності фортепіанної гри у внутрішньому і зовнішньому аспектах концертного втілення музичного твору. Методологія дослідження має інтердисциплінарний характер і полягає в застосуванні холістичного підходу, філософських засад: ірраціональної теоретичної моделі С. Кьєркегора (екзистенціальної теорії "одиничності"), феноменологічної герменевтики П. Рікера, а також естетико-семіологічного, історико-музикознавчого, жанрово-стильового, текстологічного методів. В основі теоретичної розвідки проблеми музичного "повідомлення" в контексті теорії художньої комунікації (публіч- ної гри на музичному інструменті "наживо") обрано бінарну (двійкову) систему з парними опозиціями: автор – виконавець, адресант – адресат, внутрішнє – зовнішнє, імпліцитність – експліцитність, інтроверсія – екстраверсія, інтеріоризація – екстеріоризація, мова – мовлення, текст – інтерпретація. Наукова новизна полягає у вивченні нової, як для музикознавства, категорії "музичного повідомлення". Пропонується ви- значення музичного повідомлення піаніста як закінченого за смислом, проінтонованого для глядача- слухача фрагменту музичного твору, який є інформативним синтезом виконавського розуміння структури тексту, інтерпретації як переживання відношення виконавця до ідеї твору та індивідуального стилю гри. Висновки. Результатом концертної гри піаніста стає його музичне повідомлення, яке уособлює особис- тісний смисл інтерпретації композиторського тексту. Йому мають бути притаманні такі риси, як: суб’єктивність, багатозначність (полісемія), актуальність, переконливість, сучасність, зрозумілість, транзитивність, завер- шеність, цілісність. В такому разі відбувається повноцінна художня комунікація, а повідомлення піаніста стає своєрідною епіфанією для реципієнтної публіки.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.