Мнемічне виконавство як складова професійного мислення саксофоніста
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138700Ключові слова:
саксофонове виконавство, музичне мислення, професійне мислення саксофоніста, аналітико-мнемічна техніка, аналіз композиторського задумуАнотація
Мета роботи полягає у розкритті поняття мисленнєвого виконавства як одного з різновидів професійного мислення саксофоніста, що є його усвідомленою формою у процесі розучування або закріплення музичного тексту. Методологія дослідження базується на аналітично-порівняльній та когнітивній методиці мистецького розкрит- тя мисленнєво-психологічного чинника виконавського механізму. Мистецька уява як чинник імпровізаційно-інтерпретивного підходу до авторського задуму відіграє засадничу роль. Внутрішнє виконання твору для кожного музиканта є глибоко особистісним механізмом, залежним від мисленнєвих характеристик та професійного досві- ду. Наукова новизна полягає у спробі розкрити наявні на сьогодні теоретичні постулати функціонування музичного мислення виконавця в умовах модерної мистецької традиції. Розглядається питання застосування аналітико-мнемічних технік з метою ефективнішого розкриття оригінального авторського задуму. Створюється нове поле для подальших наукових розвідок, присвячених умовам розвитку саксофона – як перспективного інструмента су- часного музичного мистецтва. Висновки. Сучасний виконавець може застосовувати техніку мисленнєвої гри для розв’язання проблем, що виникають у роботі з новим матеріалом. Серед них: опрацювання тембрального напов- нення твору, розробка індивідуальної звукової палітри; осмислення технічної складової механістичної реалізації певного пасажу, аналітичні підходи до розгляду технічних труднощів, внутрішньослухове відпрацювання пасажу, оптимальне темпове співвідношення, комплексна психоемоційна підготовка до концертного виступу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.