Мнемічне виконавство як складова професійного мислення саксофоніста
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138700Ключові слова:
саксофонове виконавство, музичне мислення, професійне мислення саксофоніста, аналітико-мнемічна техніка, аналіз композиторського задумуАнотація
Мета роботи полягає у розкритті поняття мисленнєвого виконавства як одного з різновидів професійного мислення саксофоніста, що є його усвідомленою формою у процесі розучування або закріплення музичного тексту. Методологія дослідження базується на аналітично-порівняльній та когнітивній методиці мистецького розкрит- тя мисленнєво-психологічного чинника виконавського механізму. Мистецька уява як чинник імпровізаційно-інтерпретивного підходу до авторського задуму відіграє засадничу роль. Внутрішнє виконання твору для кожного музиканта є глибоко особистісним механізмом, залежним від мисленнєвих характеристик та професійного досві- ду. Наукова новизна полягає у спробі розкрити наявні на сьогодні теоретичні постулати функціонування музичного мислення виконавця в умовах модерної мистецької традиції. Розглядається питання застосування аналітико-мнемічних технік з метою ефективнішого розкриття оригінального авторського задуму. Створюється нове поле для подальших наукових розвідок, присвячених умовам розвитку саксофона – як перспективного інструмента су- часного музичного мистецтва. Висновки. Сучасний виконавець може застосовувати техніку мисленнєвої гри для розв’язання проблем, що виникають у роботі з новим матеріалом. Серед них: опрацювання тембрального напов- нення твору, розробка індивідуальної звукової палітри; осмислення технічної складової механістичної реалізації певного пасажу, аналітичні підходи до розгляду технічних труднощів, внутрішньослухове відпрацювання пасажу, оптимальне темпове співвідношення, комплексна психоемоційна підготовка до концертного виступу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.