СПЕЦИФІКА РОЗМОВНОЇ ЕСТРАДИ НА ТЕЛЕБАЧЕННІ: ПИТАННЯ СТАНОВЛЕННЯ ТА ЖАНРОУТВОРЕННЯ

Автор(и)

  • Tetyana Sovgyra

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2017.138837

Ключові слова:

мініатюра, телевізійний театр мініатюр, скетч, кліп, телевізійний фестиваль.

Анотація

Мета статті – з’ясувати особливості трансформації малих форм розмовної сценічної естради під впливом телебачення. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні таких загальнонаукових та конкретно-наукових методів: аналітичного – у розгляді мистецтвознавчої літератури з теми дослідження; історичного – у простеженні
етапів розвитку телевізійних театрів мініатюр; структурно-функціонального – для з’ясування специфіки розмовної естради на телебаченні; порівняльно-типологічного – для виявлення рис подібності та відмінності телебачення та естради як різновидів мистецтва; концептуального – для аналізу основної жанрової складової розмовної естради на телебаченні. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше досліджено специфіку естрадної мініатюри на телевізійному екрані. Висновки. З’ясовано, що екранна мініатюра, на відміну від сценічної (естрадної), характеризується ″серійністю″ – можливістю створювати "сюжет" з продовженням, у кілька серій. Ця особливість впливає на драматургічну складову мініатюри, у результаті чого зміщується акцент: як телевізійного видовища з більш-менш тривалим у часі розвитком сюжету та, як мінімум, присутністю тих самих дійових осіб та виконавців (на прикладі телевізійного театру мініатюр). З’ясовано жанрову палітру розмовної естради на телебаченні, виокремлено нові формоутворення, які з’явилися на телевізійному екрані в результаті партнерства сценічного та екранного мистецтв.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-11

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення