Творчість О. Архипенка у контексті світового мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147534Ключові слова:
творчість О.Архипенка, скульптура, українські митці, «скульптурний живопис», «рухомий живопис».Анотація
Мета – дослідити творчість О. Архипенка у контексті її значення для світового мистецтва. Методологія дослідження полягає у використанні загальнонаукових методів, зокрема біографічного, аналізу та синтезу, з опорою на принцип наукової достовірності. Використання методологічних засад мистецтвознавчого і культурологічного підходу дало змогу дослідити основні творчі здобутки О. Архипенка та їх значення для світового пластичного мистецтва та культури загалом. Наукова новизна полягає в досліджені творчості українського митця О. Архипенка за кордоном, що уможливлює формування цілісного уявлення про роль і значення українського мистецтва у світовому контексті. Висновки. Зміни в мистецтві кінця XІX – початку XX ст. знайшли своє відображення у діяльності українських митців. Їх творчість відповідала не лише світовим тенденціям, а й внесла свої корективи в образотворче мистецтво Європи та США. Так вплив нових запропонованих ними концепцій, засобів формоутворення тощо на різні види художньої діяльності став однією з головних рис розвитку світової скульптури та пластичних мистецтв загалом.
Посилання
Arkhypenko, Oleksandr / Ukrainian Institute of America. April 29, 2016 - July 2, 2018. URL: http://ukrainianinstitute.org/event/Oleksandr-Arkhypenko /[in English].
Vezhbovska, L. (2012) Sculptor Arkhipenko. Its in Paris, Berlin and New York, a stranger in Kiev]. URL: http://texty.org.ua/pg/article/editorial/read/37501/Skulptor_Arkhypenko_Svij_u_Paryzhi_Berlini_ta [in Ukrainian].
Arkhypenko Oleksandr Porfirovich. Biography (1887–1964): sculptor, painter, graphic artist, art theorist / Electronic library of Knyazev. URL: http://www.ebk.net.ua/Book/synopsis/ukrainska_elita/part1/011.htm [inUkrainian].
Horbachova, I. Library of Ukrainian Art by Kateryna Lebedeva. URL: http://uartlib.org/downloads/ArkhypenkoNHMU_uartlib.org.pdf [inUkrainian].
Kichura, L. (2012) Nikolay Holubets about Oleksandr Arkhypenko: the search for a national essence / Visnyk of Lviv University. Journalism series, Vol.33. 104–111 [inUkrainian].
Kubrysh, N. [National and international in the work of Oleksandr Arkhypenko]. URL: http://um.etnolog.org.ua/zmist/2011/164.pdf [inUkrainian].
Kuznecova, I. Means of modern round sculpture formation] [Online] URL: http://dspace.nau.edu.ua/bitstream/NAU/15608/1/%D0%97%D0%B0%D8.
Sculptural Avant-Garde of Oleksandr Arkhypenko. URL: http://www.trust.ua/news/126661-skulpturnyj-avangard-aleksandra-Arkhypenko-foto.html [inUkrainian].
Horbachov, D., Papeta, O. &Papet, S. (Eds) (2005). Ukrainian avant-gardists as theorists and journalists]. Kyiv: Triumf [inUkrainian].
Fedoruk, O.K. (2006). Ukrainian avant-garde / Intersection of the sign: selected art critics. Vol.1. Kyiv: Pub-lished. house A+C [inUkrainian].
Ferchuk, A.M. Artist and inventor Oleksandr Arkhypenko. URL: http://www.uipv.org/i_upload/file/ferchuk(2).pdf [inUkrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.