РОЛЬ АНІМАЦІЇ КУЛЬТУРИ В ЗБЕРЕЖЕННІ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ ГЛОБАЛІЗОВАНОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166547Ключові слова:
анімація культури, культура, соціокультурне середовище, дієва культура, активізація, концепції, модель.Анотація
Мета статті полягає у розкритті ключових ідей та засад анімації культури в історичній та теоретичній перспективі, уточнення її етимологічних і семантичних основ як соціокультурного явища. Анімація культури – це соціокультурний феномен, динамічний процес формування соціальних відносин, пов’язаних із культурою. Методологія дослідження ґрунтується на комплексному поєднанні аналітичного, історичного, культурологічного та компаративного методів та узагальнень, що дає змогу дослідити історичні та теоретичні витоки, парадигми та моделі анімації культури, як важливого фундаменту побудови суспільно-культурного капіталу. Наукова новизна полягає у визначенні сутності та значення анімації культури як ефективного інструменту протидії виключення особистості з соціокультурного простору, культурної активізації, суспільної партиципації. Висновок. Анімація культури на сучасному етапі стає все більш актуальним та популярним методом діяльності в культурно-соціальній сфері, спрямованим на розвиток креативного потенціалу у пасивної частини суспільства. Мета анімації культури – змінити людину, навколишню реальність, знайти вихід з духовно-інтелектуальної апатії значної частини соціуму за допомогою культури та соціокультурного середовища.
Посилання
Godlewski G. Animacja i antropologia // Animacja kultury. Doświadczenia i przyszłość / G. Godlewski, I. Kurz, A. Mencwel, M. Wójtowski (red.). Warszawa : IKP UW, 2002. С. 56-70.
Kargul J. Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury. Warszawa : PWN, 2012. 380 c.
Kłosowski W. Animacja i edukacja kulturalna // Kierunek kultura. W strone żywego uczestnictwa w kulturze / W. Kłosowski (red.). Warszawa : MCK, 2011. С. 53-60.
Kopczyńska M. Animacja społeczno-kulturalna. Warszawa : Wydawnictwo Centrum Animacji Kulturalnej, 1993. 253 c.
Schindler A. Czym jest animacja społeczno-kulturalna? // Konteksty animacji społeczno-kulturalnej / K. Hrycyk (red.). Wrocław : Silesia, 2004, С. 20.
Schindler A. O istocie animacji // Animacja społeczno-kulturalna wobec przemian cywilizacyjnych / K. Hrycyk (red.). Wrocław : Silesia, 2000. С.10-16.
Smith M.K. Animateurs, animation and fostering learning and change. The encyclopaedia of informal education. URL : https://infed.org/mobi/animateurs-animation-learning-and-change.
Żebrowski J. Zawód i osobowość animatorów kultury w świetle nowych koncepcji wychowania zintegrowanego. Gdańsk : Wojewódzki Ośrodek Kultury, 1987. 179 c .
Godlewski G. (2002). Animacja i antropologia. G. Godlewski, I. Kurz, A. Mencwel, M. Wójtowski (Eds.). Animacja kultury. Doświadczenia i przyszłość. Warszawa : IKP UW [in Polish].
Kargul J. (2012). Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury. Warszawa : PWN [in Polish].
Kłosowski W. (2011). Animacja i edukacja kulturalna. W. Kłosowski (Ed.). Kierunek kultura. W strone żywego uczestnictwa w kulturze. Warszawa : MCK [in Polish].
Kopczyńska M. (1993). Animacja społeczno-kulturalna. Warszawa : Wydawnictwo Centrum Animacji Kulturalnej [in Polish].
Schindler A. (2000). O istocie animacji. K. Hrycyk (Ed.). Animacja społeczno-kulturalna wobec przemian cywilizacyjnych.Wrocław : Silesia [in Polish].
Schindler A. (2004). Czym jest animacja społeczno-kulturalna?. K. Hrycyk (Ed.). Konteksty animacji społeczno-kulturalnej. Wrocław: Silesia [in Polish].
Smith M. K. (2009). Animateurs, animation and fostering learning and change. The encyclopaedia of informal education. Retrieved from: https://infed.org/mobi/animateurs-animation-learning-and-change [in English].
Żebrowski J. (1987). Zawód i osobowość animatorów kultury w świetle nowych koncepcji wychowania zintegrowanego. Gdańsk : Wojewódzki Ośrodek Kultury [in Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.