РОЛЬ АНІМАЦІЇ КУЛЬТУРИ В ЗБЕРЕЖЕННІ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ ГЛОБАЛІЗОВАНОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Teresa Mazepa Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка,, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166547

Ключові слова:

анімація культури, культура, соціокультурне середовище, дієва культура, активізація, концепції, модель.

Анотація

Мета статті полягає у розкритті ключових ідей та засад анімації культури в історичній та теоретичній перспективі, уточнення її етимологічних і семантичних основ як соціокультурного явища. Анімація культури – це соціокультурний феномен, динамічний процес формування соціальних відносин, пов’язаних із культурою. Методологія дослідження ґрунтується на комплексному поєднанні аналітичного, історичного, культурологічного та компаративного методів та узагальнень, що дає змогу дослідити історичні та теоретичні витоки, парадигми та моделі анімації культури, як важливого фундаменту побудови суспільно-культурного капіталу. Наукова новизна полягає у визначенні сутності та значення анімації культури як ефективного інструменту протидії виключення особистості з соціокультурного простору, культурної активізації, суспільної партиципації. Висновок. Анімація культури на сучасному етапі стає все більш актуальним та популярним методом діяльності в культурно-соціальній сфері, спрямованим на розвиток креативного потенціалу у пасивної частини суспільства. Мета анімації культури – змінити людину, навколишню реальність, знайти вихід з духовно-інтелектуальної апатії значної частини соціуму за допомогою культури та соціокультурного середовища.

Біографія автора

Teresa Mazepa, Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка,

доктор мистецтвознавства, доцент кафедри хорового та
оперно-симфонічного диригування, ад’юнкт Інституту музики Жешівського університету (Польща)

Посилання

Godlewski G. Animacja i antropologia // Animacja kultury. Doświadczenia i przyszłość / G. Godlewski, I. Kurz, A. Mencwel, M. Wójtowski (red.). Warszawa : IKP UW, 2002. С. 56-70.

Kargul J. Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury. Warszawa : PWN, 2012. 380 c.

Kłosowski W. Animacja i edukacja kulturalna // Kierunek kultura. W strone żywego uczestnictwa w kulturze / W. Kłosowski (red.). Warszawa : MCK, 2011. С. 53-60.

Kopczyńska M. Animacja społeczno-kulturalna. Warszawa : Wydawnictwo Centrum Animacji Kulturalnej, 1993. 253 c.

Schindler A. Czym jest animacja społeczno-kulturalna? // Konteksty animacji społeczno-kulturalnej / K. Hrycyk (red.). Wrocław : Silesia, 2004, С. 20.

Schindler A. O istocie animacji // Animacja społeczno-kulturalna wobec przemian cywilizacyjnych / K. Hrycyk (red.). Wrocław : Silesia, 2000. С.10-16.

Smith M.K. Animateurs, animation and fostering learning and change. The encyclopaedia of informal education. URL : https://infed.org/mobi/animateurs-animation-learning-and-change.

Żebrowski J. Zawód i osobowość animatorów kultury w świetle nowych koncepcji wychowania zintegrowanego. Gdańsk : Wojewódzki Ośrodek Kultury, 1987. 179 c .

Godlewski G. (2002). Animacja i antropologia. G. Godlewski, I. Kurz, A. Mencwel, M. Wójtowski (Eds.). Animacja kultury. Doświadczenia i przyszłość. Warszawa : IKP UW [in Polish].

Kargul J. (2012). Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury. Warszawa : PWN [in Polish].

Kłosowski W. (2011). Animacja i edukacja kulturalna. W. Kłosowski (Ed.). Kierunek kultura. W strone żywego uczestnictwa w kulturze. Warszawa : MCK [in Polish].

Kopczyńska M. (1993). Animacja społeczno-kulturalna. Warszawa : Wydawnictwo Centrum Animacji Kulturalnej [in Polish].

Schindler A. (2000). O istocie animacji. K. Hrycyk (Ed.). Animacja społeczno-kulturalna wobec przemian cywilizacyjnych.Wrocław : Silesia [in Polish].

Schindler A. (2004). Czym jest animacja społeczno-kulturalna?. K. Hrycyk (Ed.). Konteksty animacji społeczno-kulturalnej. Wrocław: Silesia [in Polish].

Smith M. K. (2009). Animateurs, animation and fostering learning and change. The encyclopaedia of informal education. Retrieved from: https://infed.org/mobi/animateurs-animation-learning-and-change [in English].

Żebrowski J. (1987). Zawód i osobowość animatorów kultury w świetle nowych koncepcji wychowania zintegrowanego. Gdańsk : Wojewódzki Ośrodek Kultury [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Культурологія