Культурологічний аспект вищої освіти України

Автор(и)

  • Innola Novikova ВСП «Інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва та архітектури», Україна
  • Dmitry Prusov ВСП «Інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва та архітектури», Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166876

Ключові слова:

гуманітаризація, культура, вища освіта, ринок праці, культуризація освіти

Анотація

Мета статті – полягає у визначені та обґрунтуванні необхідності гуманітаризації вищої освіти, підвищення ролі культури у системі вищої освіти. Методологічною основою дослідження є  використання як загальнонаукових так і соціологічних методів. Теоретичним і методичним підґрунтям роботи є система загальнонаукових і спеціальних методів, а саме: історико-логічний метод – для дослідження еволюції економічної думки щодо визначення культурного аспекту освіти; теоретичного узагальнення – для визначення функцій культури; систематизації – для упорядкування підходів до трактувань культури в освіти. Загальнонаукові методи систематизації та узагальнення, метод порівняльного аналізу дозволили здійсни оцінку впливу культури на систему вищої освіти. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні необхідності розширення культурологічного аспекту системи вищої освіти з урахуванням сучасних тенденцій розвитку економіки країни та вимог суспільства. Висновки Розвиток системи вищої освіти України сьогодні відбувається на фоні духовної спустошеності,  для відродження культурної складової освіти сьогодні необхідно переакцентувати вищу освіту на культурний розвиток особистості студента, формування в нього культурних цінностей освіти, розвитку не просто письменної людини, а гармонійно і всебічно розвиненої, широкомислячої, духовно-культурної освіченої особистості. З метою максимального використання позитивного потенціалу сучасних тенденцій у розвитку освіти та подолання їх негативних наслідків необхідною, на наш погляд,  є реалізація низки заходів, зокрема: підвищення культуризації системи вищої освіти, підвищення рівня освіти в суспільстві, децентралізація системи вищої освіти, поступова реструктуризація й оптимізація підготовки спеціалістів з обов’язковим залученням  роботодавців з метою приведення системи вищої освіти  у відповідність до реальних потреб національної економіки; розвиток системи освіти протягом життя; підвищення уваги до суспільствознавчого блоку вищої освіти та питань університетського самоврядування, від чого значною мірою залежить майбутня участь молодих людей у суспільно-політичному житті; цілеспрямована просвітницька робота з метою об’єктивного інформування батьків і абітурієнтів, зацікавленої громадськості щодо цінності тих чи інших спеціальностей на вітчизняному і міжнародному ринку праці.

Біографії авторів

Innola Novikova, ВСП «Інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва та архітектури»

доктор економічних наук, доцент, завідувач кафедри економіки та менеджменту

Dmitry Prusov, ВСП «Інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва та архітектури»

доктор технічних наук, старший науковий співробітник, доцент, завідувач кафедри управління територіями

Посилання

College Enrollment and Work Activity of 2012 High School Graduates - US Bureau of Labor Statistics, April 17, 2013 URL: http://www.bls.gov/news.release/hsgec.nr0.htm

The Most Educated Countries in the World - Edu-Active.com, 21.09.2013 URL: http://www.edu-active.com/news/2013/sep/21/most-educated-countries-wg2orld.html

Рівень освіти населення у відповідних вікових групах - Ukrstat.org – публікація документів Державної Служби Статистики України URL: http://ukrstat.org/uk/operativ/operativ2010/gdn/sdh/dod_06.htm

Оксамитна С., Виноградов О., Малиш Л., Марценюк Т. та інші. Молодь України: від освіти до праці/ за ред. С. Оксамитної. К.: ВПЦ НаУКМА, 2010. с. 18.

Education at a Glance 2012. OECD indicators. Paris: OECD Publishing, 2012. 360 p.

Education at a Glance 2011. OECD indicators. – Paris: OECD Publishing, 2011. 232 p.

V. Strauss. Global education market reaches $4.4 trillion — and is growing - The Washington Post, February 9, 2013 URL: http://www.washingtonpost.com/blogs/answer-sheet/wp/2013/02/09/global-education-market-reaches-4-4-trillion-and-is-growing/

Національний інститут стратегічних досліджень "Глобальні тенденції і проблеми розвитку освіти: наслідки для України". Аналітична записка URL: http://www.niss.gov.ua/articles/1537/

College Enrollment and Work Activity of 2012 High School Graduates (2013) - US Bureau of Labor Statistics, April 17 Retrieved from: http://www.bls.gov/news.release/hsgec.nr0.htm [in English].

The Most Educated Countries in the World (2013) - Edu-Active.com, 21.09.2013 Retrieved from: http://www.edu-active.com/news/2013/sep/21/most-educated-countries-wg2orld.html [in English].

Level of education of the population in relevant age groups - Ukrstat.org – Publication of documents of the State Statistics Service of Ukraine. Retrieved from: .http://ukrstat.org/uk/operativ/operativ2010/gdn/sdh/dod_06.htm [in Ukrainaian].

Oksamytna S., Vinogradov O., Malysh L., Martsenyuk T. (2010) Youth of Ukraine: from education to work - for ed. of Oksamytna S. – Kyiv: VPTs NaUKMA, 18 Ps. [in Ukrainian]

Education at a Glance 2012. OECD indicators (2012). Paris: OECD Publishing, – 360 Ps. Retrieved from: http://rb.com.ua/ukr/marketing/tendency/8324/ [in English].

Education at a Glance 2011. OECD indicators. (2011)– Paris: OECD Publishing [in English].

V. Strauss. Global education market reaches $4.4 trillion — and is growing (2013) - The Washington Post, February 9, Retrieved from: http://www.washingtonpost.com/blogs/answer-sheet/wp/2013/02/09/global-education-market-reaches-4-4-trillion-and-is-growing/ [in English]. [in English].

National Institute for Strategic Studies "Global Trends and Problems of Education Development: Implications for Ukraine". Analytical note [Electronic resource]: Retrieved from: http://www.niss.gov.ua/articles/1537/ [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Культурологія