Методологічні аспекти використання жанру імпровізації як засобу прояву особистісних характеристик в комедійному театрі

Автор(и)

  • Hanna Panych Київський національний університет культури і мистецтв, Україна
  • Tetiana Rozumna Бердянський державний педагогічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167178

Ключові слова:

імпровізація, особистісні характеристики, комедійний театр, імпровізаційна комедія, прикладна імпровізація, драматичні взаємодії, комунікативна компетентність

Анотація

Мета роботи. Дослідити використання жанру імпровізації як засобу проявлення особистісної характеристики в комедійному театрі з точки зору культури, її мови та звичаїв. Методологія дослідження полягає в застосуванні мистецтвознавчого та культурологічного підходів, системно-структурного, аналітичного та компаративного методів, що дозволяє дослідити особливості різних типів  театральних персонажів, які для самовираження застосовують як звичайну мову, так і мову фізичних жестів, що є характерним для англійської культури. Саме таке поєднання доступної мови та візуальної концептуальної безпосередності робить її придатною для вивчення і настількиж неоціненною для міжкультурної комунікації на різних рівнях. Наукова новизна статті полягає у тому, що вперше означена проблематика актуалізована в контексті реалізаціїї курсу для майбутніх акторів та студентів, які вивчають іноземну мову та культуру. Такий проект був затверджений і впроваджений у Київському національному університеті культури і мистецтв. Результати декількох місяців інтенсивного театрального курсу мають велике значення для майбутніх проектів і можуть бути екстрапольовані на вищі навчальні заклади України. Висновки. В результаті дослідження встановлено, що повноцінні театральні майстерні, засновані на виробництві автентичних, комедійних текстів можуть надавати багаті та змістовні зв'язки в навчальній програмі іноземної мови. Курси театру можуть залучати до вивчення мови з розумінням та інтерпретацією літератури та культури. Крім того, виробничий процес театру заохочує учнів досліджувати свої таланти, кидати виклик своїм здібностям і досягати цілей володіння іноземною мовою комунікативно і високотворчо.

Біографії авторів

Hanna Panych, Київський національний університет культури і мистецтв

викладач кафедри іноземної філології

Tetiana Rozumna, Бердянський державний педагогічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов і методики навчання

Посилання

Angelini. F. II teatro del Novecento da Pirandello a Fo. Bari: Later/a, 1990. Brauer, Gerd. ed. Body and Language: hitercultural Learning Through Drama. Wcstport, CT: Ablex. 2002.

Canale M. "From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy." Language and Communication. Ed. J. Richards and R. Schmidt. London: Longman, 1983.

Canale M., Merrill S. "Theoretical Bases of Communicative Approaches to Second Language Teaching and Testing." Applied Linguistics I (1980): 1-47.

Devin, Sean. "Interacting with Authentic Texts: Multi-Layered Processes." Modern Language Journal 81.4 ( 1997): 457-69.

Dodson S. "Language Through Theater: Using Drama in the Language Classroom."Texas Papers in Foreign Language Education 5.1 (2(XX)): 129-42.

Faulhaber U. "Laboratory Theater: An Addition to the Foreign Language Curriculum." Unterrichtspraxis I (1973): 36-39.

7.Haggstrom M. "A Performative Approach to the Study of Theater: Bridging the Gap between Language and Literature Courses." French Review I (1992): 7-19.

Lederer H. The Play's the Thing: The Use of Theater in Language Learning."Studies in Language Learning 3.2 (1981 ): 35-41.

Lee J. Bill Van P. Making Communicative Language Teaching Happen. 2nd. ed. New York: McGraw Hill. 2003.

Mather C. "Getting off the Page and Making a Scene: Teaching Drama in the Classroom." ADFL Bulletin 20 (1989): 58-63.

Moody D. "Undergoing a Process and Achieving a Product: A Contradiction in Educational Drama?" Briiucr 135-60.

Nunan D. Designing Tasks for the Communicative Curriculum. Cambridge, UK: Cambridge UP, 1989.

Rivers W. Interactive Language Teaching. New York: Cambridge UP, 1987.

Savignon S. Communicative Competence. Theory and Classroom Practice. 2nd. ed. New York: McGraw Hill. 1997.

Savoia F. "Teaching Italian Language, Literature, and Culture Through Performance: The Italian Theatrical Workshop." Italica 11A (2002): 509-22.

Schewe M., Shaw P. Towards Drama as a Method in the Foreign Language Classroom. Frankfurt am Main: Peter Lang. 1993.

Shier J. "Integrating the Arts in the Foreign/Second Language Curriculum: Fusing the Affective and the Cognitive." Foreign Language Annals 23.4 (1990): 301-16.

Smith S. The Theater Arts and the Teaching of Second Languages. Reading, MA: Addison-Wesley, 1984.

Standards for Foreign Language Learning in the 21st Century. New York: National Standards in Foreign Language Education Project, 1999.

Taviani F. "Introduzione." L'inventore del cavallo e altre 15 commedie, by Achille Campanile. Milan: Bur, 2002.

URL: www.campanile.it/index/ind_biog.htm.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Мистецтвознавство