DEVELOPMENT OF SPEED ENDURANCE METHODS IN MIDDLE SCHOOL AGE SWIMMERS
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.171149Ключові слова:
middle school age, swimming, speed endurance, training process.Анотація
Abstract: The issues identified with preparing of youthful swimmers are among the most intense issues of advancement of preparing program. Continuance is a standout amongst the most vital capacity of a swimmer. Improvement of continuance through amusement and extraordinary activities makes it conceivable to swim at a high pace for quite a while. Advancement of high sportsmanship capacities amid preparing is related with the dimension of engine capacities (quality, speed, perseverance) and with the effectiveness of their cooperation. The high proficiency and sportsmanship of a swimmer can be accomplished through progress of speed perseverance. Abnormal state of general and concentrated preparing of youthful swimmers is incomprehensible without adequate improvement of
continuance. The motivation behind this article is to investigate the effectiveness of exceptional activities went for improvement of speed perseverance of youthful swimmers by leading an academic analysis. The best strategies for investigating the issue are educational perception, examination of logical and methodological writing, instructive test and control tests. The principle consequence of this exploration is the explained technique for improvement of speed perseverance of youthful swimmers amid preparing process. The materials of this article might be discovered helpful by understudies of professional and higher instructive organizations of physical training, authorities of broadened instructive framework, and understudies or instructors at schools.
Keywords:middle school age, swimming, speed endurance, training process.
Посилання
Abramova, G.S. (2014). Developmental psychology: text book for higher educational institutions. Moscow: Yurait.
Adeyemi, D.P., Suleimanova, O.N. (2018). Basketball: the basics of learning attack techniques: research and methodological manual. Moscow: Finta.
Bulgakova, N.Zh. (2001). Swimming: text book for higher educational institutions. Moscow: Physical culture and sport.
Evseev, Yu.I. (2014). Physical education. Roston-on-Don: Phoenix.
Gafiatulina, N.Kh. (2013). Handbook of school counselor, primary school teacher. Roston-on-Don: Phoenix.
Gapon, G.I. (1971). Research of the efficiency of means and methods to build physical abilities of children. Theory and practice of physical education, 3, 8-10.
Gomelskiy, V. (2015). How to play basketball. Moscow: Eksmo.
Gribacheva, M.A., Kruglykhin, V.A. (2013). Program of integrative physical education based on football for elementary school. Saint Petersburg: Chlovek.
Kaunsilmen, D. (2013). Control of training loads in sport. Moscow: FiS.
Kholodov, Zh.K. (1997) Theory and methods of sports. Moscow: Academia.
Kuramshin, Yu.F. (2015). Theory and methods of physical education (series of lectures): textbook. Saint Petersburg: Piter.
Kuznetsov, V.V. (2014). Strength training for athletes. Moscow: FiS.
Matveyev, L.P. (2013). General theory of sport and its applied aspects. Moscow: FiS.
Mogileva, V.N. (2013). Psycho and physiological features of school-age children during work with computers. Moscow: Akademiya.
Muller, A.B. (2013). Physical education. Moscow: Yurait, 432 p.
Petrova, O.V. (2014). Developmental psychology. Rostov-on-Don: Phoenix.
Platonov, V.N. (2014). Theory of sports. Moscow: FiS.
Smirnova, Zh.V., Krasikova, O.G. (2018). Modern means and methods of assessment of learning results. Vestnik of Minin University,3(24), 9 -21.
Venger, A.L. (2015). Psychological research of schoolchildren. Moscow: Vlados-Press.
Volkov, B.S.(2014). Psychology of a teenager. Saint Petersburg: Piter.
Zatsiorskiy, V.M. (2014). Physical abilities of an athlete. Theories and principles of education. Moscow: FiS.
Zenov, B.D., Koshkin, I.M., Vaitsekhovskiy, S.M. (1986). Special training for swimmers on land and in water. Moscow: Physical Culture and Sport.
Zheleznyak, Yu.D., Kulishenko, I.V., Karyakina, E.V. (2013). Methods of physical education. Moscow: Akademiya.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.