GEORGIANA DEVONSHIRE’S IMAGINATIVE WRITING IN BIOGRAPHY
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.171184Ключові слова:
biography, Duchess of Devonshire, The Sylph, roman à clef, 18 th century novel.Анотація
Abstract. The article explores a celebrity biography of the person known to have written a number of works,
but yet didn’t qualify for a literary biography. Georgiana, Duchess of Devonshire (1757-1806) was an 18 th century socialite who, among other achievements, wrote poetry and fiction. However, she did not gain her fame through literature. The authors study the function of pieces of written works used in the biographies of the Duchess. The biographer’s tend to choose the Duchess’s works known to be autobiographical. The 1779 novel “The Sylph” arises the most interest. The custom has been to dismiss the novel as a roman à clef. Though all of the Duchess’ biographers to various degrees include her creative works, none of them can be called literary biography, because they do not recognise their literary value. They do not view Georgiana as a writer, as writing was not her chief occupation. Her political activity and private misfortunes overshadowed her talents.
Keywords: biography, Duchess of Devonshire, The Sylph, roman à clef, 18 th century novel.
Посилання
Ortiz-Salgado, Rodrigo, and Alfredo García-Carmona. "Enfoque decolonial y producción de conocimientos en
dos universidades estatales chilenas." Opción 34.86 (2018): 481-516.
Foreman, Georgiana Duchess of Devonshire. – London: Harper Collins Publishers, 1999. – 463 pp.
Masters, Georgiana. – London: Allison & Busby, 1997. – 324pp.
S. T. Coleridge, Ode to Georgiana, Duchess of Devonshire. Available at: http://www.bartleby.com/library/poem/1397.html
K. Balderston, ed., Thraliana, The Diary of Mrs Hester Lynch Thrale (Later Mrs Piozzi), 1776 – 1809, vol. I, 20
Jan. 1779. – Oxford, 1951. - p. 363.
Shevchenko, O. Nesmelova, “Gender Identity in British Postcolonial Novel: Hanif Kureishi’s “The Buddha of
Suburbia”, The Social Sciences, No. 10 (4), pp. 421-425, 2015.
M. Afanasyeva, V. Krylov, and M. Mikhailova, “Andrei Bely’s Literary Portraits in the Structure of Critical and
Memoir Genre”, Journal of History Culture and Art Research, No. 6 (5), pp. 13-18, 2017.
V. Matveeva, Y. Domanski, and A. Skvortsov, “Image, Mask and Persona in the Russian Poetry at the Turn of 21st Century”, Journal of History Culture and Art Research, No. 6 (5), pp. 615-622.
M. Benton, “The Aesthetics of Biography – And What It Teaches”, Journal of Aesthetic Education, Vol. 49, No. 1, pp. 1-19, 2015.
H. Gardner, “Literary Biography”, The Modern Language Review, Vol. 75, No. 4, pp. xxi- xxxviii, 1980.
H. Lee, Biography: A Very Short Introduction – Oxford UP, 2009. – 177 pp.
M. Holroyd, “What Justifies Biography?” The Threepenny Review, No. 89, pp. 16-17, 2002.
i.Leveson-Gower, The Face Without а Frown. – London: Frederick Muller Ltd., 1947. –239 p.
A .Calder-Marshall, The Two Duchesses. –Newton Abbot: Readers Union Group of Book Clubs, 1978. –208 p.
G. Devonshire, duchess of. The Sylph: a novel. – Northwestern UP, 2007. – 244 pp.
i.D. Gross, “Editor’s Introduction”, The Sylph: a novel, pp. xi-lvii.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.