PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR FORMATION OF CIVILIAN CULTURE OF STUDENTS IN EDUCATIONAL SPACE OF TECHNICAL UNIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.171847Ключові слова:
The pedagogical design, pedagogical conditions, civil culture of students, civil education.Анотація
Abstract.The article deals with the pedagogical conditions that contributed to the success of the civil culture of students in the educational space of the technical university. The purpose of developing these conditions is the creation of a developing educational environment on the basis of the implementation of the interactive and creative basis of the teacher's professional and professional interactions with students. At the same time, it is to provide pedagogical support in the appearance of a person's civil formations in the students and an adequate pedagogical correction in this regard, organized in accordance with the socio-psychological structure of the individual's civic culture and proceeding from the content of the stages of civic education of the individual in training in the conditions of a technical university. Problems
of formation of civil culture of student's youth and scientific coordination of civil education in modern high school are analyzed in this article. At the same time, the tasks of individualizing university education and differentiating the training of specialists, taking into account both the needs of students in the social and professional self-determination of the individual, and the social goals of self-realization of the specialist through activities unfolding in modern conditions are actualized.
Keywords: The pedagogical design, pedagogical conditions, civil culture of students, civil education.
Посилання
Karpanina EN Civil education of students by means of architectural designing in conditions of high school: diss. ... cand. Ped.Sciences. - Stavropol: SGU, 2004.
Filonov G.N. Education as a socio-pedagogical phenomenon. Development strategy. - M .: State Research
Institute of Family and Upbringing, 2000.
Karpanina EN, Kuznetsova MF Architectural design as a means of teaching and educating students of humanitarian universities: Proc. Allowance. In 2 parts. Part 2. - Stavropol, 2007.
Ortiz-Salgado, Rodrigo, and Alfredo García-Carmona. "Enfoque decolonial y producción de conocimientos en dos universidades estatales chilenas." Opción 34.86 (2018): 481-516.
Karpanina E.N., Gura A.Yu., Ron I.N. Rationale of the system approach to education of future specialists
in the university // Astra Salvensis. 2018. Т. 6. № S1. С. 763-765.
Lyytinen, K., & Yoo, Y. (2002). Ubiquitous computing. Communications of the ACM, 45(12), 63-96.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.