Формування та реалізація партисипативної культури в умовах розвитку цифрового суспільства: комунікативне управління та кібергігієна

Автор(и)

  • Oleksandr Karpenko Національної академії державного управління при Президентові України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.175482

Ключові слова:

партисипативна культури, мережеве суспільство, комунікативне управління, соціальні медіа, інформаційна безпека, цифрове суспільство, цифрова партисипація, цифрова гігієна, цифрові технології, цифрові сервіси, кібербезпека, кібергігієна, кібербулінг

Анотація

Метою роботи є здійснення науково-теоретичного обґрунтування механізмів формування та реалізації партисипативної культури в умовах розвитку цифрового суспільства. Методологія дослідження. У дослідженні використано загальнонаукові й спеціальні методи, зокрема: індуктивний та дедуктивний метод, метод аналізу та синтезу, діалектичний метод, метод системного та структурно-функціонального аналізу, номотетичний та ідеографічний метод. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні сутності комунікативного управління як визначального середовища впливу на формування партисипативної культури, а кібергігєни як базового елементу її реалізації в умовах розвитку цифрового суспільства. Висновки. Проаналізовано глобальні тенденції формування сучасного комунікативного управління в умовах розвитку мережевого (цифрового) суспільства. Визначено, що технологічне значення цифрових технологій стрімко змінюється на соціальне, що сприяє формуванню нової партисипативної культури. Встановлено, що кібергігієна не має ознак державності чи приватності, а тому основою протидії маніпулятивному впливу кіберзлочинців є цифрова обізнаність та грамотність громадян. Доведено, що інформаційно-психологічна зброя є руйнівним засобом впливу на масову свідомість/несвідомість, тому наочним завданням щодо належного функціонування цифрового суспільства є оволодіння кожним індивідом ефективними засобами захисту від маніпулювання – нормами та правилами кібергігєни.

Біографія автора

Oleksandr Karpenko, Національної академії державного управління при Президентові України

доктор наук з державного управління, завідувач кафедри інформаційної політики та цифрових технологій

Посилання

Castells M. (2010) The Information Age: Economy, Society and Culture Volume 1: The Rise of the Network Society. 2nd ed. Oxford: Wiley Blackwell. 625 p.

Fuchs C. (2014) "Social Media as Participatory Culture", Social Media: A Critical Introduction, SAGE Publications Ltd, pp. 52–68.

Jenkins, Henry, Puroshotma, Ravi, Clinton, Katherine, Weigel, Margaret, & Robison, Alice J. (2005) Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century, available at http://www.newmedialiteracies.org/wp-content/uploads/pdfs/NMLWhitePaper.pdf.

Zuckerberg M. (2012) Zuckerberg's letter to investors / Mark Zuckerberg // URL: www.reuters.com/article/us-facebook-letter/zuckerbergs-letter-to-investors-idUSTRE8102MT20120201

Castells M. (2010) The Information Age: Economy, Society and Culture Volume 1: The Rise of the Network Society. 2nd ed. Oxford: Wiley Blackwell [in English].

Fuchs C. (2014) Social Media as Participatory Culture, Social Media: A Critical Introduction, SAGE Publications Ltd, 52–68 [in English].

Jenkins, Henry, Puroshotma, Ravi, Clinton, Katherine, Weigel, Margaret, & Robison, Alice J. (2005) Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century, available at http://www.newmedialiteracies.org/wp-content/uploads/pdfs/NMLWhitePaper.pdf. [in English].

Zuckerberg, M. (2012) Zuckerberg's letter to investors / Mark Zuckerberg. URL: www.reuters.com/article/us-facebook-letter/zuckerbergs-letter-to-investors-idUSTRE8102MT20120201 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

Культурологія