EFFECT OF SOCIAL MEDIA MARKETING ACTIVITIES ON WORD OF MOUTH ADVERTISEMENT AND CUSTOMER COMMITMENT THROUGH BRAND AWARENESS AND BRAND IMAG
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.177226Анотація
Abstract. The aim of this study is investigation of the Effect of social media marketing activities on word of mouth and customer commitment through brand awareness and brand image. Current research is descriptive and regarding to goal it is applied one. Regarding data collection it is counted a survey study. Tool of data collection in this research is questionnaire that includes 23 questions for assessing the whole variables of research. For assessing variables, likert 5 item spectrums are used. Validity of questionnaire was considered and approved by viewpoint of professors and experts and its reliability was approved by using cronbach alpha. Statistical society of research is all customers of luxury brand of clothes in Rasht. Sampling in current research was chosen through non-probable available method. For analyzing data, partial least square method and SMART PLS 2 software was used. Result showed that social media marketing activities have a significant effect on brand image and brand awareness. Also brand awareness
and brand image have a significant effect on both word of mouth and customer commitment.
Keywords: Social media marketing activities, E-word of mouth, Customer commitment, Brand awareness,
Brand image.
Посилання
Barreto, A.M., 2014. The word-of -mouth phenomenon in the social media era. Int. J. Mark. Res. 56 (5), 631–654.
Bolton, R.N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Komarova Loureiro, Y.,
Understanding generation Y and their use of social media: a review and research agenda. J. Serv. Manag. 24, 245–267.
Bruno, G., Aikaterini, M., Daniele, P., Joonas, R., Gaetano, A., Raffaele, D., Rahul, S., 2016. Social media
marketing efforts of luxury brands: influence on brand equity and consumer behavior. J. Bus. Res. 69 (12), 5833–5841.
Chae, H.J., Shin, J.Y., Ko, E.J., 2015. The effects of usage motivation of hash tag of fashion brands' image based
SNS on customer social participation and brand equity: focusing on moderating effect of SNS involvement. Fash. Text.Res. J. 17 (6), 942–955.
Kelly, L., Kerr, G., Drennan, J., 2010. Avoidance of advertising in social networking sites: the teenage perspective. J. Interact. Advert. 10 (2), 16–27.
Kim, A.J., Ko, E., 2012. Do social media marketing activities enhance customer equity? An empirical study of
luxury fashion brand. J. Bus. Res. 65 (10), 1480–1486.
King, R.A., Racherla, P., Bush, V.D., 2014. What we know and don't know about online word-of-mouth: a review and synthesis of the literature. J. Interact. Mark. 28 (3), 167–183.
Lee, S., 2017. A Study on Different Recognition of Importance in Enterprises' Social Media Activities Based on
Comparison between Consumers and Enterprise: Focusing on Commercial and Relational Characteristics of Activity
Types. Master’s dissertation. Hankuk University of Foreign Studies.
Marketiongcloudcom, 2013. Everything You Need to Know about Social Media Ads. Retrieved July, 31, from.
https://www.marketingcloud.com/sites/exacttarget/files/ Everything-You-Need-to-know-about-Social-Media-Ads.pdf.
Moorman, C., Gerald, Z., Deshpande, R., 1992. Relationships between providers and users of marketing
research: the dynamics of trust within and between organizations. J. Mark. Res. 29 (3), 314–329.
Rosen, L.D., Whaling, K., Carrier, L.M., Cheever, N.A., Rokkum, J., 2013. The media and technology usage and
attitudes scale: an empirical investigation. Comput. Hum. Behav. 29, 2501–2511.
Sano, K., 2015. An empirical study the effect of social media marketing activities upon customer satisfaction,
positive word-of-mouth and commitment in indemnity insurance service. In: Proceedings International Marketing
Trends Conference 2015.
Seo. E. J., Park, J. W., 2018. A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and
customer response in the airline industry, Journal of Air Transport Management 66 (2018) 36-41.
Park, W.S., 2013. Effects of Band Equity on Behavioral Intention in Food Service Franchising Businesses.
Doctoral dissertation. Kyonggi University.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.