ЕСТРАДНИЙ ВОКАЛ ЯК ВІДМІННА РИСА УРБАНІСТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177799Ключові слова:
естрадний вокал, соціологія музики, музичний ритм, урбаністична культура, масова культураАнотація
Мета статті - розгляд естрадного вокалу як специфічного явища, що породжується урбаністичною культурою та міським способом життя. З цього, відповідно, випливають і ритмічні особливості естрадного виконавства. Методологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарній основі підходу до естрадного вокалу як предмету, який існує не лише на сцені, не є ізольованим, а проникає у різні сфери життя. Крім того, естрадне виконавство стає фоном, який завдяки своїй доступності сприймається як явище заднього плану, а не лише як самостійний феномен. Значна роль тут належить і соціології музики. Наукова новизна полягає у тому, що у даній статті естрадний вокал розглядається не лише як ізольоване явище, місце розгортання якого – сцена. Професія та поле діяльності виконавця-естрадника є продуктом урбаністичної культури та відбиває її ритміку. Відповідно, естрадне виконавство виступає комплексним явищем, що не існує відірвано від іншим культурних патернів, але є фоном, який супроводжує протікання динамічності урбаністичних процесів. Висновки. Різні аспекти естрадного вокалу досліджуються науковцями у працях, присвячених окремим полям культури. Як культурне явище, естрадне виконавство недоречно розглядати з точки зору його сценічної ізольованості, позаяк воно проникло чи не в усі сфери життєдіяльності, повсякденності людини. Не в останню чергу це відбулося завдяки підтримці естради, яка стала ніби своєрідним city ambient, з боку медіа. Відтак, естрадне виконавство виражає специфіку урбаністичного способу життя. Звідси виходять такі сутнісні характеристики естрадного вокалу, як частота зміни ритму пісень та сили звучання голосу виконавця, відсутність стійких норм та правил, поєднання надбань різних шарів культури (як академічних, так і народних, які ґрунтуються на фольклорній основі), стандартизація та намагання виробити власний стиль та манеру виконання, різноманітність тематики, доступність для будь-якої слухацької аудиторії, динамічність, уніфікованість. Так само можна охарактеризувати й саму урбаністичну культуру. Естрадне виконавство постає не чим іншим як «риторикою кроків».
Посилання
Вахромеев В. Элементарная теория музыки. М.: Музыка, 1971. 228 с.
Курганова Я. Эстрадный вокал в контексте современной масс-культуры. – URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&.
Серто М. де. Изобретение повседневности. 1. Искусство делать / Пер. с франц. Д. Калугина, Н. Мовниной. СПб.: Изд-во Европейского университета в Санкт-Петербурге, 2013. 330 с.
Стулова Г. П. Сущностные характеристики эстрадного вокального искусства и задачи учебного процесса. Музыкальное исполнительство и образование. 2013. №2. С. 123–127.
Якушева О. Р. К вопросу о специфике эстрадного пения. Вестник Костромского государственного университета. 2008. №2. С. 72–74.
Bennett A. Towards a cultural sociology of popular music. Sociology. 2008. №44 (4). Р. 419–432.
Longhurst B., Bogdanović D. Popular music and society: third edition. Cambridge: Polity Press, 2014. 312 p.
Bennett, A. (2008). Towards a cultural sociology of popular music. Sociology, 44(4), 419–432 [in Russian].
Kurganova Ya. Variety vocal in the context of modern mass culture. Retrieved from http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&[In Russian].
Longhurst B., Bogdanović D. (2014). Popular music and society: third edition. Cambridge, Polity Press [In Russian].
Serto M. de. (2013). The invention of everyday life. 1. The art of doing. Saint-Petersburg: Izd-vo Evropeyskogo universiteta v Sankt-Peterburge [In Russian].
Stulova G. P. (2013). Essential characteristics of variety vocal art and the tasks of the educational process. Muzykalnoye ispolnitelstvo i obrazovaniye, 2, 123–127 [In Russian].
Vakhromeyev V. (1971). Elementary theory of music. Moscow, Muzyka [In Russian].
Yakusheva O. R. (2008). To the question of the specificity of variety singing. Vestnik Kostromskogo gosudarstvennogo universiteta, 2, 72–74 [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.