IGHER SCHOOL OF ECONOMICS: INTERNAL EXAM AS PREPARATION STAGE TO HSE EXTERNAL EXAM
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178790Анотація
Abstract. This article reports on the correlation between the internal (the so-called achievement) and the
external (independent) exams at one of the leading educational institutions in the Russian Federation, the Higher School of Economics. The study addresses the question whether our HSE internal English language exam is actually needed in order to assist the HSE students succeed in their external English language assessment. According to the definition, external examination is an exam arranged by people outside a student’s own school, college, or university (electronic source,Cambridge dictionary, URL:www.dictionary.cambridge.org) and internal examination is the one existing or
happening inside a school, college, or university (Cambridge dictionary, URL:www.dictionary.cambridge.org). Thus, the main focus here is on the location, not on the exam itself. Obviously, other things are important as well: the assessment body, which certainly has to be independent and reliable enough, the procedural regulations, which should not allow any kind of cheating, and the test materials themselves, which must be authentic and provide the opportunity of getting valid results. This article describes how all the components mentioned above are realized in the HSE and concludes whether the internal exam accomplishes its purpose.
Посилання
Bachman LF, Palmer AS., Designing and Developing Useful Language Tests, 1996 New York
Oxford University Press
Cambridge dictionary, http://dictionary.cambridge.org
Dr. Christopher L. Heffner, Chapter 7.3 Test Validity and Reliability, electronic source, URL:
https://allpsych.com/researchmethods/validityreliability/)
Gloov D. English Patient, 27.01.2015, electronic source, URL: http://thevyshka.ru/2979-
englishpacient/
Higher School of Economics, official website, URL: https://www.hse.ru/studyspravka/IELTS)
UCDavis University of California, electronic source,
URL:http://psc.dss.ucdavis.edu/sommerb/sommerdemo/stantests/test_rel.htm)
Higher School of Economics internal documentation
Brown HD., Language Assessment: Principles and Classroom Practices, 2004 New York Longman
Brown JD., Testing in Language Programs, 1996 Upper Saddle River, NJ Prentice Hall Regents
Genesee F, Upshur JA., Classroom-Based Evaluation in Second Language Education, 1996
Cambridge University Press
Hughes A., Testing for Language Teachers, 2003 (2 nd edition) Cambridge University Press
McNamara Tim, Language Testing, 2007 Oxford University Press
Rudner LM. ‘Questions to ask when evaluating tests’, Practical Assessment, Research and Education,
, vol. 4/2 http://pareonline.net/getvn.asp?v=4&n=2
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.