VIETNAMESE CONSUMERS’ ATTITUDE ON TELEVISION ADVERTISEMENT OF SKIN CARE
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178811Анотація
Abstract. The research investigates how the factors affect Vietnamese consumers’ attitude on television
advertisement of skin care, by intervewing 280 consumers. The method of Cronbach’s Alpha analysis, exploratory factor analysis and multiple regression analysis were used with the SPSS program. The result shows that there are five factors affects Vietnamese consumers’ attitude on television advertisement of skin care increasingly: Entertaiment, Informativeness, Celebrity, In-irritation, Credibility. The test show that there is a difference in attitudes towards television commercials in the skin care industry in Vietnam by four characteristics: Gender, Age, Income, Academic level. The research also suggests some solutions to the television advertisers to enhance capability of serving consumers.
Keywords: consumer attitude, television advertisement, Vietnamese consumers, skin care, multiple regression analysis, quantitative method.
Посилання
Babut, Raluca C. “Romanian Consumers’ Attitude towards TV Commercials.” Management and Marketing
Journal 10, no. 2 (2012): 233-248.
Bauer Raymond A., and Greyser, Stephen A. Advertising in America: The Consumer View, Boston: Harvard
University Press, 1968.
Brackett, L. K. and Carr B. N. “Cyberspace Advertising vs. Other Media: Consumer vs. Mature Student
Attitudes.” Journal of Advertising Research 41, no. 5 (2001): 23-32.
Chithra, T. Vijaya and Kothai Dr. S. “Consumers Attitude on Television Advertisement.” International
Journal of Commerce, Business and Management 3 no. 6 (2014): 819-823.
Dao, Huu Dung. TV Adversiting in the Market Economy. Vietnam National University HoChiMinh City
Publisher, 2004.
Ducoffe, R. H. “Advertising Value and Advertising on the Web.” Journal of Advertising Research 36, no. 5
(1996): 21-35.
Friman, J. Consumer attitudes toward mobile advertising. Master’s thesis. Aalto University, 2010.
Gordon, Allport. Attitudes, in A Handbook of Social Psychology. Worchester, (MA: Clark University Press,
, 798-844.
Hudha, A. N. and Hidayat A. “Study of Consumer Attitudes toward Television Advertising usinf Celebrity
Endorser.” Jurnal Siasat Bisnis (2009): 217-232.
Kamphuis, Ramnarain. Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising, A study of the Dutch Youth, Master’s
thesis within Business Administration, Jönköping International Business School, 2012.
Kantar Media Vietnam. Vietnam Media Market half of the year 2013, HoChiMinh City, 2013.
Khan A. I. and Rajput A. “Impact of Deceptive Advertising and Customer Behavior and Attitude.” Middle-
East Journal of Scientific Research (2014): 244-248.
Kotler, P. Marketing Management. Prentice Hall of India. 2000.
Le, Thi Minh Toan. Research on consumers’ attitude towards advertising of Soy Bean Companies ai Central
Vietnam. Master Thesis, University of Da Nang, 2011.
Lutz, Richard J. Affective and Cognitive Antecedents of Attitude Toward the Ad: A Conceptual Framework, in
Psychological Processes and Advertising Effects, L.F. Alvitt and A.A. Mitchell, (eds.), Hillsdale, (NJ: Lawrence
Erlbaum Associates, 1985), 45-64.
MacKenzie S. B., Lutz, R. J., and Belch, G. E. “The Role of Attitude Toward the Ad as a Mediator of
Advertising Effectiveness: A Test of Competing Explanations.” Journal of Marketing Research 23, no. 2 (1986): 130-
Pham, Thi Lan Huong, Tran Nguyen Phuong Minh. “Factors affecting youth consumers’ attitude towards SMS
advertising”. Journal of Economic Development, 286 (2014): 89-108.
Thach, To Kim. Consumers’ Attitude towards social network advertising. Master Thesis, University of
Economics HoChiMinh City, 2013.
TNS Media Vietnam. Review on the Habit of Using Communication Media. TNS Media Vietnam, HoChiMinh
City, 2011.
Triandis, H. C. Attitude and attitude change. New York: J. Wiley and Sons, 1971.
Tsang M. M, Ho S.H., and Liang T. P. “Consumer Attitudes toward Mobile Advertising: An Empirical Study.”
International Journal of Electronic Commerce 8, no. 3 (2004): 65-78.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.