FACULTY-STUDENT INTERACTION, SCHOOL SATISFACTION AND HAPPINESS AMONG UNIVERSITY STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178816Анотація
Abstract. This paper focuses on the relationship among university student’s interactions with faculty, school
satisfaction, and happiness in Korea. The sample for the study consisted of 280 undergraduates in metropolitan areas of South Korea. The data were collected through a faculty student interaction scale, school satisfaction scale, and happiness scale. The study found that a structural equation modeling analysis showed good model fit indexes, directly and indirectly. Faculty-student interaction has a direct and indirect effect on a student’s happiness. As well, faculty student interaction indirectly affects happiness through school satisfaction. To sum up the findings, there is clear evidence that positive faculty student interaction directly predicts the happiness of university students, and indirectly predicts happiness via school
satisfaction. The finding of this study offers profound information on the happiness of university students in Korea, and provides fundamental data that can help improve quality of life.
Keywords: faculty student interaction, school satisfaction, happiness.
Посилання
Ahn, B.W. & Cho, E.Y. (2015). The Verification of Relationship model among Self-Efficacy, Enjoyment Factor,
Flow Experience, and University Life Satisfaction by General Physical Class Participants. Journal of the Korean society for
Wellness 10(3), 97-107.
Arredondo, D. E. (1995). Pushing the Envelope in Supervision. Educational Leadership, 53(3), 74-78.
Astin, A. (1994). Educational equity and the problem of assessment. In M. J. Justiz, R. Wilson, & L. G. Bjork
(Eds.), Minorities in higher education (pp. 44-63). Phoenix, AZ: Oryx Press.
Astin, A. W. (1993). What matters in college?: Four critical years revisited (Vol. 1). San Francisco: Jossey-Bass.
Baker, J. A., Davis, S. M., Dilly, L. J., & Lacey, C. (2002). Promoting resilience and competence with at-risk
students: Prevention strategies that work. Paper presented at the annual meeting of the National Association of School
Psychologists, Chicago.
Baumgardner, S. R., & Crothers, M. K. (2009). Positive psychology. Prentice Hall/Pearson Education.
Chan, G., Miller, P. W., & Tcha, M. (2005). Happiness In University Education. International Review of Economics Education, 4(1), 20-45.
Chickering, A. W. (1969). Education and identity. Jossey-Bass.
Cho, G. Y., & Park, H. S. (2011). Predictors of subjective happiness for nursing students. Journal of the Korea
Academia-Industrial cooperation Society, 12(1), 160-169.
Cho, H.J. (2013). A study on the stress involved in preparing for employment on college student's happiness : The
moderating effects of social support. Studies on Korean Youth, 24(1), 157-184.
Choi (2016). The Structural Relation among Time management, Eengagement, and Happiness. Journal of Research and Education, 29(1), 1-19.
Cohen, S., & Wills, T. A. (1985). Stress, social support, and the buffering hypothesis. Psychological Bulletin, 98, 310-357.
Csikszentmihalyi, M., & Hunter, J. (2003). Happiness in everyday life: the uses of experience sampling. Journal of Happiness Studies. 4, 185–199.
Decker, D. M., Dona, D. P., & Christenson, S. L. (2007). Behaviorally at-risk African American students: The
importance of student–teacher relationships for student outcomes. Journal of School Psychology, 45(1), 83-109.
Diener, E. (1984). Subjective well-being. Psychology Bulletin, 95, 542–575.
Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index (Vol. 55,
No. 1, p. 34). American Psychological Association.
Diener, E. D., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of
personality assessment, 49(1), 71-75.
Dika, S. L., & Singh, K. (2002). Applications of social capital in educational literature: A critical synthesis. Review
of educational research, 72(1), 31-60.
Eimers, M. T. (2000). Assessing the Impact of the Early Alert Program. AIR 2000 Annual Forum Paper.
Endo, J. J., & Harpel, R. L. (1982). The effect of student-faculty interaction on students' educational outcomes. Research in Higher Education, 16(2), 115-138.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.