INTRODUCING A NEW HSE MANAGEMENT FRAMEWORK FOR IRAN AIRPORTS (CASE STUDY: MEHRABAD AIRPORT)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178822Анотація
Abstract. Nowadays, demands for air travel and transportation have become one of the undeniable human needs. On the other hand, negative effects of this technology on the human health and his environment have not been thoroughly investigated. The aim of this research is to introduce a novel framework for HSE management of the airports of Iran. So, Mehrabad airport as the most important airport of the capital Tehran, was selected as the case study. In this research, by integrating William Fine’s procedure with other methods, the activities and operations in the airport were evaluated and the most important risks were carefully identified and weighted. Then, by preparing a atrix and integrating the elements of environment, Health and safety management risks, four tools of “prevention, reduction, transfer, and acceptance” were introduced to manage the risks of the airport. The results of the study showed that in Mehrabad airport, noise and air pollutions are above the limits allowed by the standards. Furthermore, some other factors such as ergonomic, thermal, mechanical and physical factors of the work environment as well as personnel activities showed some standard deviations. Therefore, corrective measures were proposed based on
medical reports and experts' viewpoints for each of them. By implementing the proposed framework in the airports of Iran, a major part of damaging factors will be recognized, entirely omitted or reached to the expected standard ranges.
Keywords: Mehrabad, Airport, HSE management, William Fine method.
Посилання
Halvani, G., Fallah, H., Barkhordari, A., Khoshk Daman, R., Behjati, M., & Koohi, F. (2010). ASurvey of causes
of occupational accidents at working place under protection of Yazd Social Security Organization in 2005. Iran
Occupational Health Journal 7(3), 22-29.
Craddock, H. (1997), Safety hand in hand with quality. Qual World Agency; 23:558-60.
Marhavilas, P. K., Koulouriotis, D., & Gemeni, V. (2011). "Risk Analysis and Assessment Methodologies in the
Work Sites: On a Review, Classification and Comparative Study of the Scientific Literature of the Period 2000-
". Journal of Loss Prevention in the Process Industries 24: 477- 523.
Stamatelatos, M. (2000). Probabilistic Risk Assessment: What Is It and Why Is It Worth Performing It?. NASA
Office of Safety and Mission Assurance.
Nazir, M. (2007). Quantitative risk assessment of a marine riser: an integrated approach (Doctoral dissertation,
Memorial University of Newfoundland).
Heller, S. (2006). Managing industrial risk—Having a tested and proven system to prevent and assess risk.
Journal of Hazardous Materials, 130(1-2), 58-63.
Safarzadeh, M., Jouleedeh, H., & Boroujerdiyan, A.M. (2005), Airport Location Modeling by Permutation
Method. Journal of Transportation, Second Round, No. 3, p. 20,(In Persian).
Mostafaee, M., Nassiri, P., & Behzadi, M.H., (2015). Investigation of noise pollution in Ground Safety section of
Mehrabad Airport and its relation with employees hearing loss. Journal of Health and Safety at Work, 5(2): 23
(23-34 pages).
Abedi, K., Zare, M., Rahiminezhad, M., Valipour,E., Halvanee, G. H., & Mohammady, S. J. M., (2010). Hearing
loss among airport employees,Isfahan-Iran. Journal of Gorgan University of Medical Sciences, 11. (4), 57-63, (In Persian).
Abas Ali, S., (2014). A case study of Cairo airport noise for preserving worker’s hearing in Egypt. The Journal of
European Acoustics Association , 100.(1),125-118.
Anino, J. O., Afullo, A., & Otieno,F. (2010). Occupational noise-induced hearing loss among workers at Jomo
Kenyatta international airport, Nairobi. East African Medical Journal, 87. (2), 49-57.
Hammad, R. N. S., & Abdelazeez M. K., (2003). Measurement of the noise level at Queen Alia airport and its
effect on employed persons. Applied Acoustics Journal, 28.(3), 221-228.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.