БАЛЕТНІ СТУДІЇ В КИЄВІ КІНЦЯ 10-х – 20-х рр. ХХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220404Ключові слова:
балетні студії, культура Києва, художня культура, танець, хореографія, балет.Анотація
Мета дослідження – проаналізувати та систематизувати відомості щодо діяльності балетних студій в Києві кінця 10-х – 20-х рр. ХХ ст. Методологія. Для проведення науково обґрунтованого дослідження застосовано методи аналізу джерельної бази, зокрема, мемуарної літератури, систематизації відомостей щодо діяльності балетних студій. Наукова новизна. Вперше проаналізовано та систематизовано відомості щодо балетних студій, що були створені в Києві на межі 10–20-х рр. ХХ ст. Висновки. Мемуарна література (зокрема В. Василька, С. Лифаря, Л. Болобана та ін.) попри емоційне забарвлення та певну суб’єктивніть, є важливим джерелом для дослідження студійного танцювального руху в Києві кінця 10-х – 20-х рр. ХХ ст. Діяльність балетних студій Б. Ніжинської, М. Мордкіна, І. Чистякова, К. Давидової, З. Ланге, А. Романовського, «Центростудії» та ін. відіграла важливу роль у вихованні кадрів артистів балету Київського оперного театру та інших оперно-балетних театрів України та СРСР, стала підготовчим етапом до створення професійних освітніх закладів для артистів балету в Україні. Також в студіях були проведені перші спроби впровадження ідей ритмопластики як одного з можливих шляхів оновлення класичного танцю, розширення його лексичного діапазону.
Посилання
Blazhko, Je. (2000, April 7). Test of fidelity. The wife of Kurbas is actress Chistyakova. Retrieved from https://zn.ua/SOCIUM/ispytanie_vernostyu_zhena_kurbasa__aktrisa_chistyakova.html [in Russian].
Boloban, L. From the Young Theater to Kyidramte. Les Kurbas: Memoirs of contemporaries. V. Vasilek. Kyiv: Mystetstvo, 1969. pp. 104–116 [in Ukrainian].
Vasylko, V. (1984). A life devoted to the theater. Kyiv: Mystetstvo, 1984 [in Ukrainian].
Horbatiuk, V. & Vyshneva, A. (2018). Street Reytarska № 13. Horbatiuk V. & Vyshneva A. Musical addresses of Kyiv. Kharkiv: «NTMT». Retrieved from https://knyga1.wixsite.com/muzychniadresy/--13 [in Ukrainian].
Danyliuk, U. (2019). "School of Movements" by Bronislava Nizhynska in the cultural and artistic life of Kyiv in 1919–1921. Ukrainian Culture: the Past, Modern Ways of Development. Branch: Culturology, issue 31, 160–164 [in Ukrainian].
Kovalenko, Ye. (2012). Formation of Ukrainian ballet in the first decades of the twentieth century in the context of the development of performing arts. Art History of Ukraine, issue 12, 123–132 [in Ukrainian].
Kurinna, M. (2012). Serzh Lyfar: from the Kyiv Tsentrostudiia to the Paris Opera. Researches of the fine arts, issue 1, 86–91 [in Ukrainian].
Lyfar, S. (2020). Years of harvest. (A. Bondar Trans). Kyiv : VARTO [in Ukrainian].
Lyfar, S. (2007). Memories of Icarus. (H. Malets, Trans). Kyiv: University Publishing House PULSARY [in Ukrainian].
Lyfar, S. (1994). My life. Lyfar S. S. Diaghilev: monograph. St. Petersburg: Composer, 180–206 [in Russian].
Lyfar, S. (1994). Bad years. With Diaghilev. Memories. Kyiv: «Muza» Ltd, [in Russian].
Movchan, O.M. (2009). Ukraine: a chronicle of the XX century. Reference edition. Years 1923–1924. Kyiv [in Ukrainian].
Sitenko, T. (2017). "Polish factor" in the activities of the Kyiv Opera House of the late XIX – early XX centuries. Academic Bulletin of Kyiv National Karpenko-Karyi University of Theatre, Cinema, and Television, issue 20, 14–21 [in Ukrainian].
Stanishevskyi, Yu. (2002). Taras Shevchenko National Academic Opera and Ballet Theater of Ukraine: History and Modernity. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Suric, E.Ja. (2006). Ballet dancer Mikhail Mikhailovich Mordkin. Moscow : KomKniga [in Russian].
Turkevych, V. (1999). Choreographic art of Ukraine in personalities: biobibliographic reference book. Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.