МАРКЕТИНГОВА ЕКСПЕРТИЗА ХУДОЖНІХ ТВОРІВ ЯК СКЛАДОВА ЇХ ОЦІНКИ ТА ПРОСУВАННЯ НА АРТ-РИНКУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220410Ключові слова:
маркетингова експертиза, рейтинг художника, вартість художнього твору на ринку.Анотація
Мета роботи полягає в аналізі та уточненні сутності та завдань маркетингової експертизи творів образотворчого мистецтва на художніх ринках та первинний розгляд маркетингових технологій, які для цього застосовуються. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні методів системного аналізу, компаративного методу, методів систематизації та узагальнення. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше досліджено маркетингові засади експертизи художніх творів в контексті їх загального оцінювання та просування на арт-ринку. Висновки. В результаті проведеного дослідження встановлено, що поряд з традиційно використовуваними на арт-ринках стилістичною та техніко-економічною експертизами доведена актуальність застосування маркетингової експертизи, що враховує багаточисленні фактори, які впливають на оцінку вартості художніх творів в динаміці та підвищують ефективність просування творів на арт-ринках. Проведення маркетингової експертизи художніх творів передбачає врахування значної кількості важливих чинників та показників, в тому числі: індексів дороговартості, символічного капіталу, що містяться у творах мистецтва; рейтинги митців – авторів творів; наявність та доступність творів на арт-ринках; потреба у реставрації та спеціальних умовах зберігання творів мистецтва тощо.
Посилання
Indutny, V. V. (2014). Markets of Cultural Values : A Comparative Analysis. К. : NAKKKIM Bulletin. 1, 19-27 [in Ukrainian].
Platonov, B. O. (2013). Fundamentals of valuation activity : Textbook. K. : NAKKKIM [in Ukrainian].
Platonov, B. O. (2016). Collections of cultural values : a course of lectures. K. : NAKKKIM [in Ukrainian].
Timchenko, T. R. (2017). Examination of works of fine art : painting : teach. manual K.: NAKKKIM [in Ukrainian].
Tsitovich, V. I. (2018). Examination of works of fine art: painting (methodology and practice) : curriculum vitae. Manual. K. : NAKKKIM [in Ukrainian].
Kolber, F. (2004). Marketing culture and art : Trans. from English
SPb. : Publisher Vasin A. I. [in Russian].
Hook, F. (2018). Gallery of speculators : The history of art and those who sell It : Trans. from English. SPb. : Azbuka, Azbuka-Atticus [in Russian].
Veblen, T. (1984). Theory of the idle class. M. : Progrese [in Russian].
Arutyunova, A. (2017). The Art Market in the 21st Century : The Space of Artistic Experiment. M. : Ed. House of the Higher School of Economics [in Russian].
Puzynya, I. , Loktionov, A. , Mikhlin, A. Issues of cultural value assessment. Retrieved from : http://www.gzo-pb.ru/userfiles/filebrowser/publikacii/ Imush_otnoshenie)_kulturnye_cennosty (% E2% 84% 963_2012).pdf [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.