ВИВЧЕННЯ КИТАЙСЬКОЇ ОПЕРНОЇ КУЛЬТУРИ НА ПРИКЛАДІ ЖАНРОВОЇ ПАЛІТРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229567Анотація
Мета роботи полягає у вивченні проблеми оперної культури Китаю на прикладі жанрової палітри. Методологія дослідження полягає у використанні історичного методу у вивченні цієї тематики. Саме завдяки цьому методу в роботі розкриваються жанрові види китайської опери. Подається інформація стосовно ролей та гриму, фундаментом якої слугує історичний метод. Наукова новизна статті полягає у дослідженні та вивченні питання китайської оперної культури на прикладі жанрової палітри. Спираючись на музичні традиції країни, виокремлюємо важливі чинники оперних жанрів, серед яких: тибетська опера «пінцзюй», шаосинська «юейцзюй», сичуанська «чуаньцзюй», хенанська «юйцзюй», гуандунська «юецзюй» тощо. Висновки. На основі вивчення проблеми оперної культури Китаю на прикладі жанрової палітри виявили самобутню культуру країни, її світоглядну систему. Проблема жанрової палітри оперної культури Китаю цікавила багатьох вчених, серед який виокремлюємо наукові роботи Л.С.Васильєва, Хоу Цзяня, У Ген-Іра тощо. Питання вивчення світогляду Китаю як підґрунтя виникнення оперної системи було цікавим для дослідників сьогодення. На основі вивчення питання оперної культури Китаю на прикладі жанрових видів, виділяємо роль театру у музичному мистецтві країни. Важливим чинником, який здійснював вплив не лише на оперну культуру Китаю, а й на музичне мистецтво Сходу, були філософські погляди, які своїм корінням сягали давніх часів. Питанням виховання, зокрема естетиці, в Китаї приділялась особлива увага. Музичне виховання займало важливу роль у культурі Китаю. Конфуцій наголошує на всебічному розвитку людини, при цьому роблячи акцент на моральність особистості. Оперна культура країни є своєрідною. Музичне навантаження відігравало важливу роль. Світогляд китайців побудований на баченні природи як живого організму. Виникають перші паростки музично-театрального мистецтва. XII-XIII століття ознаменовані зародженням китайської опери. Китайський театр був в повному розумінні народним. В статті виділяємо види оперних жанрів. Музична сторона класичного театру відрізняється нерозривною єдністю звуку, слова і танцю. Коло образів, настроїв, прийомів акторської гри характеризується певним типом мелодики, ритміки, складом оркестру.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.