РОЛЬ КОСТЮМУ У ФОРМУВАННІ ОБРАЗУ ПЕРСОНАЖУ В ТЕАТРІ КОРИФЕЇВ (1882–1914 рр.)

Автор(и)

  • Ірина Несен

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.239997

Анотація

Метою статті є встановлення зв’язків між сценічним вбранням і характерами персонажів у виставах Театру корифеїв (1882–1914 рр.). У комплексі методів ми базуємось на засадах історизму і міждисциплінарних підходах. У межах порівняльно-історичного і, частково, міфологічного методів відстежуються зв’язки типології костюмів суміжних періодів. Формальний метод допомагає аналізувати костюм як метафори значень, а іконологічний підхід дозволяє виявити у костюмі змістові символи часу. Наукова новизна дослідження ґрунтується на системному аналізі друкованих видань й архівних матеріалів і визначає сценічний костюм як конкретний образ, невіддільний від персонажу. Висновки, зроблені у статті, дають можливість твердити, що Театр корифеїв упродовж своєї діяльності ставився до сценічного вбрання як до складного ансамблю. У комплекс театрального костюму, окрім одягу, взуття, головних уборів й аксесуарів, включено грим, особливості постави актора, малюнок його рухів. Важливу професійну складову у процес створення театральних костюмів додали художники, які на початку ХХ ст. долучились до підготовки вистав історичної тематики, започаткували створення ескізів для всіх сценічних вбрань.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-17

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація