ІДЕЙНО-ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСАДИ ТЕМАТИЗАЦІЇ БАЛЕТНОЇ КРИТИКИ АКІМА ВОЛИНСЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240060Анотація
Мета дослідження – виявити основні ідейно-філософські засади тематизації балетної критики Акіма Волинського. Методологія. Дослідження проведено на основі теоретичних узагальнень, систематизації, порівняння, із застосуванням хронологічного принципу та культурологічного підходу. Наукова новизна. Вперше виявлено основні ідейно-філософські засади тематизації балетної критики Акіма Волинського. Висновки. Для А. Волинського поняття «розуму» та «духу» були синонімічними, що свідчить про дієвість і продуктивність у його критичному академічно-модерністському (символістському) балетному дискурсі просвітницької, орієнтованої на гармонію раціонального і духовного начала інтенції. На відміну від багатьох сучасників, які сповідували культ Діоніса, Волинський вважав Аполлона вищим символом духовності й інтелектуальності в людині. Але він стверджував, що «аполлонічному» відродженню в тогочасній культурі протистоїть занадто сильне і всепроникаюче хаотичне «діонісійське» начало. Волинський простежує еволюцію класичного балету від античних культів й прагне осягнути його психологічне наповнення. Вважав, що критика повинна бути позаідеологічною, художньою, базуватись на абсолютних ідеалістичних цінностях, що викликало широкий діапазон думок теоретиків та практиків балетного мистецтва: від різкого осуду (О. Гвоздєв, А. Піотровський, І. Соллертинський) до визнання значимості теоретичних інтенцій критика для свого часу (В. Гаєвський, Р. Захаров). А. Волинський прислужився інституціоналізації балетної критики в Російській імперії та в Радянському Союзі, диференціюючи її на професійну та дилетантську.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.