Взаємодія інтерпретації та імпровізації у джазовому вокальному виконавстві

Автор(и)

  • Сергій Горовой
  • Юлія Пісаренко
  • Ольга Іщенко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240070

Анотація

Мета статті – дослідити різні трактування понять «імпровізація» та «інтерпретація», що зустрічаються у сучасній науці, виявити найбільш відповідні визначення цих понять, які розкривають специфіку джазового виконавства і визначити взаємозв'язок цих двох понять. Методологічною основою статті виступають дослідження імпровізації та інтерпретації різної спрямованості. Використовується науковий підхід, який характеризує цей процес як творчий метод. Так само використовуються наукові роботи, присвячені безпосередньо імпровізації у джазі, які містять аналіз імпровізацій відомих виконавців та вправи для навчання локальним технічним прийомам. Наукова новизна роботи полягає у тому, що термін «інтерпретація» розглядається в більш широкому значенні, у взаємодії з імпровізацією, тобто не тільки як трактування сторонніх музичних ідей у виконавській діяльності, але й як тлумачення особистих художніх задумів у процесі діяльності музикантів. Висновки. Чітко простежується взаємодія інтерпретації та імпровізації, оскільки інтерпретація є аспектом музичної практики, який виходить з відмінностей між зафіксованим нотним текстом і живим виконанням твору. Отже, цьому процесу властивий елемент непередбачуваності. Простежується взаємозв'язок тлумачення нотного тексту і майстерності импровизаторскої демонстріраціі цього тексту виконавцем - інтерпретатором, яке визначається його індивідуальними якостями.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-17

Номер

Розділ

Музичне мистецтво