ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТВОРЧІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ ЦИРКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Владислав Кашуба

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240113

Анотація

Мета статті. Дослідити розвиток сучасної циркової освіти в Україні, зокрема такі організаційно-творчі аспекти, як структура навчального процесу, характеристики й функції освіти, її якість. Методологія дослідження. Дослідження спирається на першоджерела – архівні відомості щодо діяльності Київської муніципальної академії естрадного й циркового мистецтв (КМАЕЦМ). Цим зумовлено вибір методів, серед яких: історико-фактографічний – для реконструювання фактів у динаміці розвитку циркової школи; структурно-функціональний – для розгляду організаційно-творчої структури навчального процесу та функцій циркової освіти; компаративний – для виокремлення переваг та вад циркової освіти; метод систематизації та ін. методи. Наукова новизна. Уперше висвітлено організаційно-творчі аспекти сучасної циркової школи в Україні в структурно-функціональному контексті; виокремлено її переваги й вади. Висновки. КМАЕЦМ є однією з провідних циркових шкіл світу й постійно підвищує освітньо-кваліфікаційні рівні. Показником результативності школи є постійні перемоги випускників і учнів на міжнародних конкурсах, висока затребуваність українських циркових артистів за кордоном. Основними перевагами української циркової школи є: комплексність і багатовекторність підготовки, максимально практична спрямованість, орієнтація на міжнародне визнання, доступ учнів до престижних майданчиків. Серед вад: недофінансування, брак викладачів і належних приміщень, перевантаженість учнів, незадіяність роботодавців. Основними функціями циркової школи є профосвітня, виробнича, профорієнтації, популяризації циркового мистецтва й школи, презентації українського цирку й фахової освіти у світі, просування українських циркового мистецтва та артистів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-17

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво