СПЕЦИФІКА МАЙСТЕРНОСТІ АКТОРА В КОНТЕКСТІ ПОСТАНОВОК ПОСТДРАМАТИЧНОГО ТЕАТРУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240114Анотація
Мета статті – виявити особливості та визначити перспективний теоретико-практичний підхід до акторської гри в контексті специфіки постдраматичного театру. Методологія дослідження. Застосовано аналітичний метод для виявлення вітчизняних та закордонних наукових праць з теорії постдраматичного театру; метод системного аналізу та синтезу, завдяки якому розглянуто розроблені К. Станіславським підходи та методи майстерності актора в контексті драматичного і постдраматичного театру, з властивою їм своєрідністю; метод історико-культурологічного аналізу та компаративний метод, на основі яких виявлено відмінності акторської гри в постановках драматичного і постдраматичного театру. Наукова новизна. Досліджено майстерність актора постдраматичного театру; виявлено особливості акторського сприйняття та практики гри в перформативній практиці; запропоновано перспективний теоретико-практичний підхід до акторської майстерності, що відповідає специфіці постдраматичного театру; доведено доцільність використання окремих принципів системи Станіславського в пошуках нових прийомів гри актором постдраматичного театру. Висновки. Широкий спектр видів театральних практик на сучасному етапі розвитку виконавського мистецтва зумовив трансформації акторського сприйняття та гри. Постдраматичний театр пропонує глядачу не лише образ героя, але й особливе існування актора, що визначається як «присутність» і є результатом роботи над матеріалом, темою вистави. У контексті специфіки постдраматичного театру, на нашу думку, найдоцільнішим є проактивний підхід, що передбачає відмову від упереджень та дотримання єдиної системи, дискурсу чи практики і культивує критичне усвідомлення акторської гри як множинної та змінної. Такий підхід посприяє в момент виконання втіленню певного набору дій – історично та процедурно розглянутого і осмисленого актором «абсолюту», що при цьому є частиною множинності. Наприклад, дослідження виявило, що для розвитку майстерності актора в певних видах постдраматичного театру надзвичайно корисним є використання окремих аспектів системи Станіславського, зокрема надзвичайно важливим стає розвиток актором внутрішнього творчого стану тіла і розуму.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.