ФЕСТИВАЛІ ДУХОВНИХ ПІСНЕСПІВІВ У СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ УКРАЇНИ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ

Автор(и)

  • Олександр Антоненко
  • Маргарита Антоненко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244476

Анотація

Мета роботи полягає у дослідженні діяльності фестивалів духовних піснеспівів у контексті розвитку музичної культури України кінця ХХ – початку ХХІ ст. Методологія. Дослідження побудовано на історичному і культурологічному підходах. Застосовується також системний метод – для характеристики фестивалів православної музичної традиції у їх зв’язках з іншими компонентами культури; соціокультурний метод – при вивченні соціокультурних складових художнього феномену фестивалю. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше комплексно проаналізовано діяльність фестивалів православної духовної музики як новітнього явища в музичній культурі України. Висновки. Виникнення та активне функціонування фестивалів духовних піснеспівів є однією з провідних тенденцій розвитку музичної культури православ’я в Україні. Ідейне спрямування фестивалів передусім релігійного змісту, і, окрім подолання негативних тенденцій у сфері культури, їх провідною функцією є відродження православних традицій. Фестивалі духовної музики в Україні нині виконують дві основні функції: просвітницьку та культуротворчу. Вони сприяють відродженню традицій православної музичної культури; демонструють традиції православ’я в сучасних соціокультурних умовах; відроджують багатовікові традиції духовного хорового співу України; сприяють задоволенню потреб населення в культурно-просвітницьких заходах духовної, високоморальної спрямованості.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-16

Номер

Розділ

Музичне мистецтво