ПІДГОТОВКА ВИКЛАДАЧІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У КЛАСІ ВОКАЛЬНОГО АНСАМБЛЮ

Автор(и)

  • Світлана Світайло

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244480

Анотація

Мета роботи — розглянути методичні аспекти підготовки викладачів музичного мистецтва у класі вокального ансамблю, завдяки якому вони набувають умінь і навичок, що логічно співвідносяться з вокальними і педагогічними, хормейстерськими завданнями їх професійної діяльності. Наголошено, що головною і специфічною складовою фахової компетентності є, передусім, здатність до музично-виконавської діяльності, зокрема вокальної, яка становить основу роботи з музичного розвитку учасників вокального ансамблю чи хорового колективу. Завдання полягає в розкритті основних методичних аспектів, важливих у процесі ансамблевого виконання, зокрема на досягненні узгодженості, врівноваженості всіх компонентів, злагодженого звучання партій, окремих вокалістів, усього колективу під час співу. Методологічну основу статті становлять теоретичні методи аналізу і синтезу, завдяки яким охарактеризовано основні складові, роль кожного з видів ансамблю (інтонаційного, метроритмічного, дикційного), їх органічне поєднання, розкрито особливості окремих видів ансамблю, роль і значення кожного з них. Зазначено, що естрадний вокальний ансамбль має специфічні особливості, які характеризують його як різновид сучасного музичного виконавства. Він репрезентує нову стилістику в популярній музиці, нові форми колективного вокального виконавства (жіночі, чоловічі, мішані; вокально-інструментальні ансамблі, рок-групи і поп-групи тощо). Наукова новизна роботи полягає в зосередженні уваги на методичних прийомах роботи з вокальним колективом, який прагне виробити свою індивідуальну манеру виконання. Висновки. Стрімкий розвиток естрадного вокального виконавства, сольного й ансамблевого сприяв тому, що протягом останніх десятиліть в Україні значно розширилась мережа вищих навчальних закладів з музично-педагогічної підготовки фахівців за спеціальністю «естрадний спів», що передбачає можливість їх фахової діяльності як виконавців у вокальних ансамблях і, водночас, як керівників таких колективів, а це потребує належного методичного забезпечення навчального процесу в закладах вищої професійної освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-16

Номер

Розділ

Музичне мистецтво