Візуальна комунікація як феномен масової культури
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2022.262194Анотація
Мета роботи: дослідити феномен візуальної комунікації, що значною мірою опосередковується появою і розвитком масової культури, а в умовах цифрового інформаційного середовища набуває рис універсального культурного коду. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні системного підходу, аналітичного методу, культурологічного, семіотичного та аксіологічного, що дозволить комплексно розглянути означену проблематику і сформулювати обґрунтовані висновки. Наукова новизна характеризується тим, що вперше проблематика візуальної комунікації досліджена у розрізі масової культури, яка завдяки тій же візуальності трансформується в умовах появи і розвитку інформаційних цифрових технологій, які стали системоутвоювальним чинником для культурних феноменів цифрового середовища, що набуває рис цілісного соціокультурного простору, здатного продукувати цінності та сенси, організовувати повсякдення соціуму, виконуючи, тим самим, функціонал маскультури. Висновки. Візуальна комунікація, опосередкована цифровим середовищем та технологіями, є не лише повноцінною складовою культурних практик, процесів обмінів інформацією, але й продуцентом сенсів, значень, цінностей, що закладаються в архітектоніку візуальних образів. Інтернет-середовище на сьогодні є не лише сучасним потужним каналом комунікації, але й цілісним соціокультурним простором, що продукує нові культурні практики, насичуючи їх новими значеннями і смислами. Візуальний контент, що формується в інтернет-мережі, завдяки застосуванню ігрового принципу як комунікативної стратегії, та насичуючись щоразу іншими креативними ідеями по відтворенню соціально значимої інформації для учасників комунікативного процесу, стає окремим сегментом культурної реальності, що продукує нові смисли і значення. Візуальність як ознака масової культури у в просторі комунікації набуває нових значень, формуючи універсальність візуальної мови, яка, втім, може наповнюватися цінностями і сенсами конкретної культури. Сучасні соціокультурні практики, опосередковані мережею інтернет, найбільше спричинилися до формування окремої інтернет-культури, а особливо до утворення її нових цифрових форм, що є результатом як індивідуальної, так і колективної творчості. Це ознаменувало собою нову добу в розвитку інтернет-мережі загалом, а також в розвитку принципів комунікації, що найперше обумовлювалося появою соціальних мереж, блогів, які давали можливість для висловлення власної думки, креативу, та їх поширення серед знайомого і незнайомого загалу. Відповідно в розвитку сучасних соціокультурних практик спостерігаємо пряму залежність від інформаційного та технологічного прогресу.
Ключові слова: масова культура, візуальна комунікації, семантика образу, цифрове середовище, комунікація, культурні практики.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.