Традиційні художні технології як основа експерименту в сучасному мистецтві (на прикладі технології «левкас»)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2022.262228Анотація
Мета роботи полягає в осмисленні експериментів, що проводяться митцями з традиційною технологією «левкас» та опис їх результатів у сучасній художній практиці. Методологія. У дослідженні використовувався компаративний метод та порівняльний аналіз техніко-технологічних особливостей створення традиційного іконописного левкасу та сучасного живопису (з використанням цього ґрунту). Для цього у практиці сучасного левкасу виділено твори, які відповідають поняттю «художній експеримент». Наукова новизна полягає в аналізі та уточненні техніко-технологічних нововведень у сучасну художню практику левкасу, які вигадані та застосовані деякими українськими художниками. Висновки. У сучасній мистецькій практиці левкаса є твори: створені на площині (одно та двосторонні) та арт-об’єкти. По обробці поверхні вони можуть бути гладкими та з фактурою; з невисоким (наливним) та високим (накладним) скульптурним рельєфом. При створенні фактур у ґрунт додають різні наповнювачі. Традиційна рецептура іноді замінюється сучасними матеріалами. Зазвичай основою для левкасного ґрунту є дошка, але так само нею можуть бути частини дерев’яних меблів або полотно. Левкасний ґрунт покриває поверхню твору повністю або частково. Колажні техніки у левкасі стають частою практикою. Змішування технік та технологій образотворчого мистецтва призвело до створення нової техніки – «гесографії». Включення готових об’єктів у твір – новий технічний прийом (він асоціюється з реді-мейдами). Новим матеріалом у левкасі позначився графітний олівець як матеріал нанесення фінального зображення. Такий спосіб використання графітного олівця відкриває простір для нових експериментів із графічними матеріалами та левкасом.
Ключові слова: левкас, ґрунт для іконопису, іконопис, гесографія, арт-об’єкт, художній експеримент
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.