Образотворча складова феномену «entertainment»: мистецтвознавчі параметри осмислення.
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2022.262229Анотація
Мета роботи – розглянути образотворчу складову феномена «entertainment» в контексті мистецтвознавчого дискурсу. Методологія дослідження полягає у використанні аналітичного методу – для визначення теоретико-методологічних засад дослідження образотворчої складової феномену «entertainment» в контексті мистецтвознавчого дискурсу на основі праць З. Алфьорової, О. Васьків, В. Личковаха, В. Кісіна, Ж. Морозової, К. Станіславської, Paul Guiraud, Lidia Winniczuk, Banfi Antonio. У дослідженні застосовується метод формалізації для уточнення поняття «entertainment» в лінгвістичному і мистецтвознавчому аспектах. Герменевтичний метод використовується в аспекті інтерпретації змістовного навантаження поняття «entertainment» в мистецтвознавчих параметрах осмислення. І для підведення підсумків використано теоретичний метод. Наукова новизна статті полягає у тому, що вперше проаналізовано і досліджено образотворчу складову феномена «entertainment» у контексті мистецтвознавчого дискурсу. Висновки. У статті розглянуто образотворчу складову феномена «entertainment» в контексті мистецтвознавчого дискурсу. Феномен «entertainment» є синтетичним і має образотворчу, музичну і хореографічну складову, кожна з яких відповідним чином акумулює соціокультурний досвід. Феномен «entertainment» характеризується як людська діяльність, видовищного характеру, що виступає одним із чинників історичної динаміки соціокультурного розвитку людства, спираючись на те, що кожна історична доба мала свої яскраві видовища, які виступали маркерами соціокультурного життя цієї доби, і, починаючи з міфологічного сприйняття світу, видовищно-розважальна діяльність була рушійною силою у формуванні соціокультурного життя первісного суспільства. Видовище розглядається як особлива форма діяльності в культурі, як свято в аспекті первічної форми людської культури, універсальне явище загальнолюдської культури, один із елементів сакрального побуту, магічний та релігійний ритуал, результат мисливських ігор і похоронного обряду. Розглянуто специфіку видовищ, «образотворчу тілесність» у модифікаціях мистецько-видовищних форм, синтетичність видовищ, де одним із елементів є образотворче мистецтво.
Ключові слова: образотворче мистецтво, «entertainment», соціокультурний розвиток, мистецтвознавчий дискурс, видовище.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.