ТЕХНОЛОГІЇ ВПЛИВУ НА МАСОВУ СВІДОМІСТЬ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ГІБРИДНОЇ ВІЙНИ: СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ АСПЕКТ
Анотація
Мета статті – розглянути технології впливу на масову свідомість в умовах інформаційної гібридної війни та виявити роль соціокультурного чинника в цих процесах. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні сукупності методів, а саме: теоретичного узагальнення, аналізу та синтезу для з’ясування сутності технологій впливу на масову свідомість. Також застосовано структурно-функціональний і системний методи щодо вивчення концепції «м’якої сили» (Дж. Най) як технології непрямого впливу на політичні й соціальні процеси, що ґрунтується на використанні культури як інструменту досягнення цілей у площині загальних наративів і суспільних цінностей; застосування методу синтезу та культурологічного методу дало змогу комплексно розглянути означену проблематику й досягнути відповідних результатів. Наукова новизна полягає в систематизації та узагальненні основних тенденцій щодо технологій впливу на масову свідомість в умовах інформаційної гібридної війни з акцентуванням на культурній компоненті, зокрема масовій культурі. Висновки. Сучасні комунікаційні та мережеві технології виявилися найбільш ефективними й мобільними інструментами гібридної війни між ворогуючими сторонами, незалежно від дієвості військового втручання та сучасної зброї, що використовують різні держави. Інформаційну війну як багатокомпонентне явище продовжують активно використовувати як інструментарій пропаганди та маніпулятивних дій, спрямованих на вплив на все населення країни в широкому розумінні, а також на активні громадські й політичні еліти з метою дестабілізації загальної ситуації. Також у процесі маніпулятивного й сугестивного впливів використовують культурні структури та засоби, здатні транслювати відповідні цінності й наративи. Важливим інструментом і технологією впливу на суспільну свідомість в умовах інформаційної гібридної війни є масова культура, що завдяки гнучким культурним матрицям спроможна охоплювати великі аудиторії та діяти як «м’яка сила».
Ключові слова: масова свідомість, маніпулятивний вплив, «м’яка сила», масова культура, соціокультурне середовище.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.