ДИТЯЧИЙ БЛОГІНГ ЯК ЧИННИК КУЛЬТУРНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277642

Анотація

Мета роботи – з’ясувати значення дитячого блогінгу для соціалізації та формування особистісних якостей дітей, виявити вплив цього феномену на трансформацію культурних форм. Методологія дослідження базувалася на використанні загальнонаукових методів: аналізу і синтезу – задля опрацювання джерельної бази статті; а також конкретнонаукових, зокрема семіотичному, що дало змогу з’ясувати механізм виникнення кіберкультури, і діахронно-синхронному: дитячий блогінг розглянуто як в історичному розвитку з культурологічною інтерпретацією результатів, так і лінійно – в одному історичному проміжку часу. Наукова новизна. З’ясовано, що дитячий блогінг на сьогодні є одним із визначальних чинників становлення дітей як особистостей і зумовлює появу нових форм культури, зокрема кіберкультури. Висновки. Культура передбачає передачу від одного покоління наступному історично набутих правил поведінки, духовних і матеріальних цінностей для збереження та розвитку суспільства. Раніше це забезпечувало безпосереднє спілкування поколінь. Нині молодь балансує між двома реальностями – соціальною та віртуальною, тож часто набуває соціальний та культурний досвід насамперед в інтернеті. Блоги помітно визначають уподобання сучасних дітей, формуючи їхню культурну самосвідомість і міжкультурну компетентність, – і надалі такий процес набуватиме ще більших масштабів. Це зумовило появу нового покоління – носіїв кіберкультури, тобто інформаційної культури, що як нова культурна модель актуалізує якісно новий світогляд з відповідними ціннісними установками, морально-етичними нормами, соціальними ролями та моделями поведінки людини в соціумі.

Ключові слова: дитячий блогінг, кіберкультура, інформаційна культура, міжкультурна компетентність, соціальна та віртуальна реальність, інтернет.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-24

Номер

Розділ

Культурологія