РЕПЕРТУАРНА ПОЛІТИКА СИМФОНІЧНОГО ОРКЕСТРУ: РЕФЛЕКСІЇ ТА САМОАНАЛІЗ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277677Анотація
Метою статті є висвітлення концертно-просвітницької діяльності симфонічного оркестру Тернопільської обласної філармонії упродовж останнього десятиліття, представлення репертуарних здобутків колективу щодо популяризації українського музичного мистецтва. Методологія дослідження полягає у використанні низки підходів: аналітичного – для представлення основних етапів та напрямів творчої діяльності академічного симфонічного оркестру від його заснування (2003 р., офіційна дата створення 20.01.2004 р. до сьогодні), системного (з використанням методів теоретичного узагальнення та самоаналізу) – для комплексного представлення репертуарної політики симфонічного оркестру Тернопільської обласної філармонії упродовж останнього десятиліття. Наукова новизна – окреслено поняття «репертуарної політики» як гнучкого поєднання різностильового та різножанрового репертуару, адресованого певному виконавському складу, що комплектують відповідно до типів програм (тематичні, монографічні, збірні тощо), до жанрів виконавського репертуару (оркестрові, оркестрові із солістами інструменталістами, вокалістами чи т. зв. «малими формами»), до завдань конкурсних чи фестивальних вимог, гастрольних виступів тощо. Проілюстровано на прикладі програм з оркестрових творів, із солістами-інструменталістами, солістами-вокалістами, вокальними тріо та квартетом. Висновки. На основі проведеного аналізу систематизовано основні напрями, форми та репертуарне наповнення творчих проєктів із зарубіжними виконавцями-інструменталістами та колективами, з низкою вокалістів-солістів європейських та українських оперних сцен. Проілюстровано шляхи оновлення виконавського репертуару творами зарубіжної та вітчизняної класики, зразками творчості сучасних композиторів, вагомого місця «українського компонента» та його популяризації як відповіді на соціокультурні виклики сьогодення (на прикладі репертуару гастрольного туру оркестру (29 концертів) на фестивалі Gala Strauss (Польща). Констатовано значну культурно-просвітницьку роль колективу в культурно-мистецькому житті краю, що пов’язано із плануванням і реалізацією творчих проєктів, із роботою над пошуком та оновленням художнього репертуару.
Ключові слова: музична культура України, кінець ХХ – початок ХХІ ст., виконавське мистецтво, виконавський репертуар, академічний симфонічний оркестр Тернопільської філармонії.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.