РЕПЕРТУАРНА ПОЛІТИКА СИМФОНІЧНОГО ОРКЕСТРУ: РЕФЛЕКСІЇ ТА САМОАНАЛІЗ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277677

Анотація

Метою статті є висвітлення концертно-просвітницької діяльності симфонічного оркестру Тернопільської обласної філармонії упродовж останнього десятиліття, представлення репертуарних здобутків колективу щодо популяризації українського музичного мистецтва. Методологія дослідження полягає у використанні низки підходів: аналітичного – для представлення основних етапів та напрямів творчої діяльності академічного симфонічного оркестру від його заснування (2003 р., офіційна дата створення 20.01.2004 р. до сьогодні), системного (з використанням методів теоретичного узагальнення та самоаналізу) – для комплексного представлення репертуарної політики симфонічного оркестру Тернопільської обласної філармонії упродовж останнього десятиліття. Наукова новизна – окреслено поняття «репертуарної політики» як гнучкого поєднання різностильового та різножанрового репертуару, адресованого певному виконавському складу, що комплектують відповідно до типів програм (тематичні, монографічні, збірні тощо), до жанрів виконавського репертуару (оркестрові, оркестрові із солістами інструменталістами, вокалістами чи т. зв. «малими формами»), до завдань конкурсних чи фестивальних вимог, гастрольних виступів тощо. Проілюстровано на прикладі програм з оркестрових творів, із солістами-інструменталістами, солістами-вокалістами, вокальними тріо та квартетом. Висновки. На основі проведеного аналізу систематизовано основні напрями, форми та репертуарне наповнення творчих проєктів із зарубіжними виконавцями-інструменталістами та колективами, з низкою вокалістів-солістів європейських та українських оперних сцен. Проілюстровано шляхи оновлення виконавського репертуару творами зарубіжної та вітчизняної класики, зразками творчості сучасних композиторів, вагомого місця «українського компонента» та його популяризації як відповіді на соціокультурні виклики сьогодення (на прикладі репертуару гастрольного туру оркестру (29 концертів) на фестивалі Gala Strauss (Польща). Констатовано значну культурно-просвітницьку роль колективу в культурно-мистецькому житті краю, що пов’язано із плануванням і реалізацією творчих проєктів, із роботою над пошуком та оновленням художнього репертуару.

Ключові слова: музична культура України, кінець ХХ – початок ХХІ ст., виконавське мистецтво, виконавський репертуар, академічний симфонічний оркестр Тернопільської філармонії.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-24

Номер

Розділ

Музичне мистецтво