ТЕХНОЛОГІЧНА ДИВЕРСИФІКАЦІЯ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ: ПОГЛЯДИ СУЧАСНИХ ЗАРУБІЖНИХ ДОСЛІДНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277678Анотація
Мета статті – прослідкувати основні зміни в сучасних наукових дослідженнях музичної освіти з урахуванням технологічно-інформаційної її диверсифікації. Методологія дослідження передбачає комплексне використання низки методів і підходів, інтегрованих з мистецтвознавства, педагогіки, інформатики та ін. Також використано загальнонаукові методи дослідження, зокрема: аналізу, синтезу, системний, узагальнення тощо. Важливе значення мають методи опрацювання текстової інформації, бібліографічний метод та контент-аналізу наукових інформаційних ресурсів. Наукова новизна полягає в приверненні уваги до переорієнтації досліджень музичного навчання як важливої складової моделі сучасної концепції інтелектуальної освіти в міждисциплінарне русло з опорою на технологічні розробки. Висновки. Традиційна музична освіта поступово поступається місцем різноманітним новітнім різновидам навчання із залученням інформаційних технологій: цифрових пристроїв, комп’ютерних ігор, віртуальної реальності, різних симуляцій та мережевих навчальних платформ, штучного інтелекту, систем автоматичного керування, застосунків і под. Так новітні технології ламають традиційну модель музичної освіти, сприяють її розвитку та розширюють можливості людини щодо набуття якісних знань. Крім того, залучення новітніх технологій у процес навчання потребує внесення змін не лише в зміст, методи та процес навчання, а й у саму теорію музичної освіти. Загалом усі ці процеси покращують якість музичної освіти, забезпечують її сталий розвиток у межах новітніх прогресивних концепцій. Тому не дивно, що на основі аналізу низки зарубіжних публікацій сучасних дослідників можна зробити такий висновок: більшість досліджень музичної освіти спрямовані на розуміння того, як поєднати традиційне навчання із сучасними технологічними досягненнями, зокрема інформаційними. Це актуалізує необхідність концептуалізації низки понять сучасної музичної освіти в руслі міждисциплінарних дослідницьких традицій, зокрема опосередкованих вагомим впливом інформаційних і технічних дисциплін.
Ключові слова: музична освіта, навчання, викладання, інформаційно-цифрові технології, віртуальна реальність, штучний інтелект.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.