КРЕАТИВНІСТЬ У МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ ЯК СЕРЕДОВИЩЕ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО І ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286868Анотація
Мета статті – розглянути питання креативності в сучасній мистецькій освіті, що формує цілісне середовище, у межах якого стає можливою реалізація професійного і творчого потенціалу особистості. Методологія дослідження ґрунтується на системному та ціннісному підходах, а також на застосуванні аналітичного методу, синтетичного, культурологічного, що дало змогу комплексно розглянути означену проблематику й отримати відповідні результати дослідження. Наукова новизна полягає в теоретичному осмисленні питань формування і розвитку креативності та креативного середовища мистецьких закладів освіти, що сприяє реалізації творчого потенціалу особистості та набуттю професійних компетентностей. Висновки. У результаті проведеного дослідження з’ясовано підвищення ролі компоненту креативності у формуванні цілісного простору мистецької освіти, а також трансформування парадигмальності у сфері освіти на основі загальних принципів гуманітаризації та культурологізації, що ґрунтуються на всебічному осмисленні буття людини у світі, її взаємовідносин з навколишнім середовищем та ціннісними вимірами особистісного розвитку. Доведено, що розвиток творчого потенціалу особистості здійснюється під впливом креативного середовища, що, своєю чергою, стає і умовою, і результатом діяльності творчої особистості. Основу креативності становить внутрішній потенціал особистості, її професійна самореалізація та здатність генерувати нові знання, що значною мірою формується в середовищі мистецької освіти. Відповідно, заклади мистецької освіти мають потенціал для формування та / або перетворення на креативні хаби для навчання та створення відкритого креативного середовища в процесі творчої діяльності, де відбувається створення інноваційного продукту та креативізація простору.
Ключові слова: креативність, мистецька освіта, креативний простір, творча особистість, креативне середовище, заклади мистецької освіти.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.