МАРКЕТИНГ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА: ВІД АНТИЧНИХ ЧАСІВ ДО АРТРИНКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286879Анотація
Мета роботи. Дослідження та аналіз історії розвитку маркетингових технологій на ринку образотворчого мистецтва протягом історії людства від давніх часів до початку XXI століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, емпіричного та теоретичного методів. Такий методологічний підхід дозволяє проаналізувати процес становлення та історію розвитку маркетингу образотворчого мистецтва, провести дослідження маркетингових процесів при просуванні творів мистецтва на артринку в різні часи історії людства. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про ринок образотворчого мистецтва. В статті досліджуються маркетингові процеси на артринку в різні історичні часи. В статті аналізуються проблеми, що формувались та долались впродовж історії появи та становлення маркетингу в сфері культури та мистецтва. Також аналізуються теоретичні основи маркетингу образотворчого мистецтва та шляхи практичного їх втілення в різні періоди формування артринку. Висновки. Проведений аналіз дозволив визначити, що ще до виникнення сучасного артринку, як елементу загального капіталістичного ринку, рух творів образотворчого мистецтва вже тисячі років тому, в античні часи містив елементи маркетингових підходів і технологій, що цілком було викликано наявними у ті часи процесами продажу і купівлі творів мистецтва, обміну ними та їх колекціонуванням. Зокрема йдеться про передвісники маркетингових підходів і технологій, спрямованих на задоволення в суспільстві попиту на твори образотворчого мистецтва; організацію збирання, класифікації і колекціонування творів образотворчого мистецтва; проведення експертизи їх якості і оригінальності; визначення наявних вже у ті часи методів просування творів в суспільстві. Отже, до виникнення сучасного артринку існував, так званий, «дикий ринок», який певним чином «регулював» процеси руху творів мистецтва в суспільстві.
Ключові слова: маркетинг мистецтва, артринок, "дикий ринок" творів мистецтва, маркетингові технології.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.