РЕЖИСЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ: ПАРАДИГМА ЦІЛІСНОСТІ ТВОРЧОЇ СИСТЕМИ ТА ПРАКСЕОЛОГІЧНІ УСТАНОВЧІ ПРОЦЕСИ СЦЕНІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286912Анотація
Мета роботи. Розглянути та надати відповідну характеристику сфері режисерської діяльності як парадигми цілісної творчої системи, висвітлити її художньо-естетичну доцільність та визначити роль у праксеологічних установчих процесах сценічної майстерності. Методологія дослідження полягає у застосуванні функціонального методу для розгляду синтезу пізнавальних сенсів, прагматичних характерних ознак, класифікаційних орієнтирів фаху професії; системного методу для інтерпретації і цілісного розгляду концептуально-структурної діяльності режисера як парадигми сценічного мистецтва; мистецтвознавчого методу для висвітлення режисерської діяльності як феномена критичного тлумачення художнього твору у творчому процесі над театральною формою; аксіоматичного методу для узагальнення сталих уявлень творчої діяльності майстра режисури, її рівня доцільності та ступеню художньої цінності; методу моделювання для визначення еталону, взірця оптимальної системи конструювання якісної режисерської діяльності у поетапному творінні сценічної постановки; аналітичного методу для аналізу сутності відповідного спектру змістовності, мистецьких здобутків та ефективності творчої майстерності спеціаліста театрального дієтворення. Новизна дослідження полягає у комплексному аналізі репродуктивності режисерської діяльності, якості професійних знань і здібностей, ступеню ефективності кваліфікаційних вимог. Висновки. Питання дослідження наявності в українській театральній творчості двох повноцінних художніх принципів в режисурі: режисурі так званого кореня і режисурі результату залишається відкритим, бо не скорегована думка, що характерне і цінне в режисерській діяльності українських театрів, недостатньо проаналізовано все те, що містить в собі парадигму головних тенденцій сценічної творчості режисерів. Хоча багата й невичерпна скарбниця практичного досвіду українських майстрів режисури складає фундаментальне підґрунтя для аналітичного дослідження, яке й створить відповідну науково-теоретичну думку щодо всебічного визначення змістовності всіх критеріїв ідентифікації режисерської діяльності, формат особливих здібностей, ступінь обдарованості та діапазон талановитості режисера-професіонала сценічного мистецтва.
Ключові слова: режисерська діяльність, знання і творчі здібності, режисер, актор, театр.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.