ФОРМУВАННЯ КОЛЕКЦІЇ ФРАНЦУЗЬКОЇ ПОРЦЕЛЯНИ У НАЦІОНАЛЬНОМУ МУЗЕЇ МИСТЕЦТВ ІМЕНІ БОГДАНА ТА ВАРВАРИ ХАНЕНКІВ: АНАЛІЗ АРХІВУ

Автор(и)

  • Людмила Кравченко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289834

Анотація

мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків у Києві; вивчити наявні архівні документи, які стосуються збірки Богдана Ханенка та пізніших надходжень творів декоративного мистецтва до фондів музею; проаналізувати музейну політику радянської влади 1920 – 1950х років на прикладі Музею Ханенків. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів: джерелознавчого – для систематизації й класифікації архівних джерел, порівняльно-аналітичного – для ідентифікації творів мистецтва. Наукова новизна дослідження полягає у систематизації архівних даних щодо формування колекції французької порцеляни в Музеї Ханенків; узагальненні основних культурно-історичних умов становлення збірки порцеляни. Висновки. Третина сучасної колекції французької порцеляни була зібрана засновниками музею Богданом та Варварою Ханенками наприкінці XIX – на початку XX століття, друга частина надійшла в музей у 1927 році з ленінградського відділення Державного музейного фонду (до 1919 року це були експонати приватних колекцій), третя частина – пізні надходження 1930 – 1950-х років, переважно з Київського музею російського мистецтва (сьогодні Національний музей «Київська картинна галерея»). Визначити походження решти предметів на сьогодні видається неможливим через брак документів.

Ключові слова: Національний музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, порцеляна, історія колекціонування, формування фонду музею.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-25

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація