ТВОРИ А. СКАРЛАТТІ ЯК ТРІУМФ КРАСИ Й ДОБРОДІЙНОСТІ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ОПЕРИ «ГРІЗЕЛЬДА»)

Автор(и)

  • Ірина Красіліна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289853

Анотація

Метою дослідження виступає виявлення християнсько-церковних засад морально-етичних чинників сюжетних і композиційних колізій опери-seria, а також розпізнавання в образних і драматургічних позиціях спадкоємності від агіографічного підходу сюжетики містерій та літургічних драм – на прикладі «Грізельди» А. Скарлатті. Методологічною основою виступає інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в Україні від єдності музики і мовлення із спиранням на історично-компаративний, герметичний і міждисциплінарний методи дослідження, як то маємо в роботах Д. Андросової, О. Маркової, О. Муравської та ін. Наукова новизна роботи закладена новизною перегляду релігійної основи опери-seria А. Скарлатті як здобутку митця і відповідної оцінки надіндивідуальної лірики bel canto в «Грізельді» як величного надбання релігійно налаштованого Майстра. Висновки. Ствердження адраматичної основи постановок опер А. Скарлатті засвідчує містеріальний стрижень його оперного мислення, що спричинює надіндивідуальні риси ліриці, що домінує в його композиціях і надає надособистісного значення чеснот героїні опери «Грізельда», що в демонстрації надсмиренності поведінки і дій демонструє житійну високість сценічного її обрису.

Ключові слова: А. Скарлатті, опера «Грізельда», опера-seria, релігійна основа, оперне мислення, сценічний обрис.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-25

Номер

Розділ

Музичне мистецтво