ВОКАЛЬНА ІМПРОВІЗАЦІЯ В РОК-МУЗИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2023.293732Анотація
Мета роботи – висвітлити особливості вокальної імпровізації в рок-музиці. Охарактеризовано історико-теоретичні аспекти проблеми дослідження, проаналізовано творчість відомих рок-співаків, вокальна імпровізація яких стала невід’ємною часткою їхньої музичної діяльності. Для реалізації поставленої мети використано комплекс методів, а саме: загальнонаукові – аналіз, синтез, узагальнення, систематизація – застосовувалися з метою розробленості проблеми; конкретно-наукові: історико-генетичний та ретроспективний аналіз, в результаті якого з’ясовано становлення та розвиток рок-музики; порівняльно-зіставний аналіз, що використовувався задля окреслення вокальної імпровізації в рок-музиці; біографічний метод, котрий застосовувався з метою аналізу вокальної імпровізації в діяльності відомих рок-вокалістів. Наукова новизна полягає в тому, що вперше представлено особливості вокальної імпровізації в рок-музиці. Висновки. У статті сфокусовано увагу на понятті «вокальна імпровізація» (процес створення музики голосом без заздалегідь підготовлених музичних або текстових матеріалів), розкрито її сутнісні аспекти у рок-музиці, що криються в особливій напрузі, енергійності, емоційному навантаженні, мелодійності, плавних переходах між нотами, використанні грубого голосу, спеціальних ефектів, таких як ехо, реверберація, вокальні фільтри. Проаналізовано особливості вокальної імпровізації на прикладі творчості Фредді Мерк’юрі (рок-гурт «Квін»), Роберта Планта (рок-гурт «Лед Зеппелін»), Стівена Тайлера (рок-гурт «Аеросміт»). З’ясовано, широкий вокальний діапазон, залучення високих нот, спонтанні вокальні фрази та звуки притаманні для Фредді Мерк’юрі («Богемна рапсодія», «Галілео», «Когось любити»). Тоді як сильний, виразний вокал, здатність до варіацій вокальними рифами характеризує Роберта Планта («Ціла купа любові», «Ошелешені та розгублені», «Чорний пес») та Стівена Тайлера («Мрій», «Солодкі емоції», «Мама Кін»). Зосереджено увагу на вокальній імпровізації в рок-музиці початку ХХІ століття, яка вирізняється еклектичністю стилів, використанням технологій, варіаціями текстів.
Ключові слова: вокал, імпровізація, музика, рок, вокальна імпровізація, рок-музика, рок-гурт.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.