ОБРАЗ РОМІВ У ЖАНРОВОМУ РЕАЛІСТИЧНОМУ ЖИВОПИСІ ХІХ – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ: СТИЛІСТИЧНІ ТА СЮЖЕТНО-ТЕМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2024.302059Анотація
Мета дослідження полягає в аналізі стилістичної та сюжетно-тематичної специфіки творів жанрового реалістичного живопису, присвячених ромським образам ХІХ – початку XX ст. Методологія дослідження. Для висвітлення зазначеної мети було використано порівняльно-історичний метод та мистецтвознавчий аналіз. Наукова новизна роботи обумовлена її метою: дослідження є першою у вітчизняному мистецтвознавстві спробою здійснити аналіз доробку окремих європейських художників-реалістів ХІХ – початку XX ст. на ромську тему, представлену в творах сюжетного жанру. Ця тема є фактично не вивченою, хоча красномовно представляє тенденцію інтересу до суб’єктивного зображення широкого спектра життя різних суспільних верств та етнічних спільнот в європейських країнах та є такою, що впливала на формування більш позитивного ставлення до ромів у ХІХ – початку XX ст., які зазнавали утисків внаслідок політики національних європейських держав. Висновки. Досліджено окремі художні твори Томаса Бейкера, Августа фон Петтенкофена, Альфред Маннінгса як типових представників реалістичного живопису Європи ХІХ – початку XX ст., у творчому доробку яких наявні окремі сюжетні лінії, присвячені ромським образам у контексті соціально-економічних та духовно-культурних аспектів існування ромів. Наголошено на тому, що ці митці як лідери громадської думки, яким було небайдуже складне становище ромських спільнот, своїми творами покращували ставлення суспільства до них у зазначений період. Описано два ідейно-сюжетні напрямки. Перший описує важке соціальне та матеріальне становище, другий акцентує на створенні ареолу романтики довкола життя ромських спільнот. Таким чином, встановлено, що твори європейських художників свого часу не тільки привертали увагу до соціально-побутових проблем ромського етносу, а і є типовими зразками реалістичного живопису зазначеного періоду.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.