ОСОБЛИВОСТІ МОНТАЖНОГО МИСЛЕННЯ У СФЕРИЧНИХ АУДІОВІЗУАЛЬНИХ ТВОРАХ

Автор(и)

  • Альона Стулій

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2024.302110

Анотація

Мета роботи полягає у визначенні основних принципів монтажного мислення в сферичних аудіовізуальних творах (відео 360); зʼясуванні причин формування цих принципів; аналізі їхнього впливу на глядача. Методологія. В опрацюванні теми використаний кейс-метод, що базується на вивченні конкретних прикладів, їхньому аналізі та узагальненні. Також застосований компаративний підхід для порівняння монтажних прийомів в сферичних та не сферичних аудіовізуальних творах. Наукова новизна полягає в тому, що монтаж сферичного відео розглядається як окрема особлива система зі своїми законами і правилами, що постала в наслідок розвитку пристроїв зйомки, обробки та відтворення даного формату, а головне – як відповідь на зростаючий глядацький запит саме такого видовища. Висновки. Сферичне відео – нова візуальна форма, яка динамічно розвивається і трансформується, в ній утворюється власна система монтажного мислення. Ця система оперує тими ж поняттями і засобами, що і класичний кінематограф, але застосовуються вони інакше через імерсивність її середовища. Свобода глядача у взаємодії з контентом не дорівнює втраті контролю автора над твором, а змінює інструменти, якими він оперує для направлення уваги публіки за історією. В результаті цей формат по-своєму впливає на мову кіно – візуальну мову XXI століття, розширює її мистецькі кордони. На думку авторки статті, особливості монтажного мислення в сферичних аудіовізуальних творах є перспективною темою для вивчення та практичного дослідження.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-16

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво