З ДОСВІДУ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ II КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СХІДНА ФІЛОЛОГІЯ»: РОЗРОБКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ З ТЕМИ «RISE & FALL»

Автор(и)

Ключові слова:

foreign language teaching, lesson plan, language skills, student-oriented approach

Анотація

This publication is a detailed lesson plan on the topic «Rise and Fall» within the course of the English language taught as a second foreign language to the second-year students majoring in the oriental languages. The lesson focuses on enhancing topical vocabulary through practicing speaking, listening, reading, and writing skills. It also aims at developing students’ skills of reasoning and evaluative judgments. The given tasks are introduced in the plan in accordance with the principles of the contemporary communicative student-oriented approach to teaching foreign languages.

Біографія автора

Тетяна Колодько, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур, Навчально-науковий інститут філології

Посилання

Global Upper-Intermediate Coursebook / ed. by Lindsay Clandfield and Rebecca Robb Benne with additional material by Amanda Jeffries. – Maccmillan, 2015. – 160 p.

Global Upper-Intermediate Workbook / ed. by Robert Campbell and Adrian Tennant. – Maccmillan, 2015. – 96 p.

Tallest Skyscrapers in the World in 2022. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: youtube.com/https://thetowerinfo.com/tallestskyscrapers/

Size Comparison of World’s Tallest Skyscrapers. . – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3DopYiuj2iK8&ved=2ahUKEwil3f2fpe76AhUMvYsKHda0AzQQwqsBegQIZhAF&usg=AOvVaw2Z_D7LCV0TLanTYiBOvrek

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-01

Як цитувати

Колодько, Т. (2023). З ДОСВІДУ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ II КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СХІДНА ФІЛОЛОГІЯ»: РОЗРОБКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ З ТЕМИ «RISE & FALL». ARS LINGUODIDACTICAE, (10), 56–62. вилучено із https://journals.uran.ua/ald/article/view/272485

Номер

Розділ

ДОСВІД НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ