TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE: THEORETICAL BACKGROUND

Автор(и)

  • Лілія Морська Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4916-3834

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.02

Ключові слова:

міжкультурна комунікативна компетенція, міжкультурна комунікація, взаємодія, компетенція, навчальні стратегії, культура

Анотація

Стаття присвячена дослідженню теоретичних основ сутності міжкультурної комунікативної ком­петентності та розробці практичних засад для розробки відповідної дидактичної моделі для реалізації методики формування цієї компетентності. Автор припускає, що ті, хто вивчають англійську мову, в майбутньому будуть більше спілкуватися із собі подібними, ніж із носіями мови. Саме тому у статті наголошується на перенесенні акценту у вивченні англійської мови для надання студентам можливості висловити свої думки відповідно до культурних цінностей не лише носіям мови, але й представникам інших культур. Відповідно, питання міжкультурної комунікації стає невід’ємним у вивченні англійської мови, особливо студентів, що вивчають іноземну мову за професійним спрямуванням.

Біографія автора

Лілія Морська, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедрою англійської філології

Посилання

Alptekin, C. (2002). Towards intercultural communicative competence in ELT. ELT Journal, 56 (1), 46–54.

Anderson, C. (2003). Phillipson’s children. Language and intercultural communication, 3(1), 81–94.

Bredella, L. and Christ, H. (1995). «Didaktik des Fremdverstehens – Ein Forschungsprogramm im Rahmen der Graduiertenfoerdungen. Aglistik, 5 (2), 3–16.

Brumfit, C. (1997). British Studies: an educational perspective. In: S. Bassnett (Ed.), Studying British Cultures. An Introduction (pp. 39–53). London: Routledge.

Buttjes, D. (1990). Culture in German foreign language teaching: making use of an ambiguous past. In D. Buttjes and M. Byram (Eds.), Mediating languages and cultures. Clevedon (pp. 3–16). Clevedon: Multilingual Matters.

Byram, M. and Fleming (Eds.) (1998). Language learning in intercultural perspective. Cambridge: Cambridge University Press.

Canale, M. and Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1: 1–47.

Gray, J. (2002). The global coursebook in English language teaching. In D. Block and D. Cameron (Eds.), Globalization & language teaching (pp. 151–167). London: Routledge.

Gray, R. and Stockwell, G. (1998). Using computer mediated communication for language and culture acquisition. On-CALL 12 (3), 10 pp. Retrieved 17 August, 2003: http://www.cltr.uq.edu.au/oncall/gray123.html

Kramer, J. (2000). Area studies. In M. Byram (Ed.), Routledge encyclopaedia of language teaching and learning. (pp. 41–48). London: Routledge.

Kramsch, C. (1998). The privilege of the intercultural speaker. In M. Byram and M. Fleming (Eds.) Language learning in intercultural perspective (pp. 16–31). Cambridge: Cambridge University Press.

Paulston, C.B. (1974). Implications of language learning theory for language planning: Concerns in bilingual education. Papers in Applied Linguistics: Bilingual Education Series 1. Arlington, Va: Centre for Applied Linguistics.

Pennycock, A. (1994). The cultural practice of English as an international language. London: Longman.

Phillipson, R. (1992). Linguistic Imperialism. Oxford: Oxford University Press.

Prodromou, L. (1988). English as cultural action. ELT Journal, 42 (2), 73–83.

Pulverness, A. (1995). Cultural studies, British studies and EFL. Modern English Teacher, 4 (2).

Roberts, C., Byram, M., Barro, A., Jordan, S. and Street, B. (2001). Language learners as ethnographers. Clevedon: Multilingual Matters.

Spitzberg, Brian H., Cupach, (1984). William R. Interpersonal communication competence. – 247 p.

Tesoriero F. (2006). ‘Personal Growth Towards Intercultural Competence Through an International Field Education Programme’. Australian Social Work, 59(2):126–140.

Kirabayev N. (2005). Globalizatsiya I multiculturalism. (Кирабаев Н.С. Глобализация и мультикультурализм. – М.: Изд-во РУДН. – 332 с.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-20

Як цитувати

Морська, Л. (2018). TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE: THEORETICAL BACKGROUND. ARS LINGUODIDACTICAE, (2), 12–18. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.02

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МОВ У СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ