ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.1.10Ключові слова:
навчання, інтерактивні технології, соціальний працівник, сase-study, навчальний тренінг, ігрові методи.Анотація
Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем. Воно ефективно сприяє формуванню цінностей, навичок і вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу соціальному працівнику набути професійно важливих якостей в сфері надання соціальних послуг. Розглянуто структурно-процесуальні характеристики інтерактивних технологій і їх основні форми: сase-study, навчальний тренінг, ігрові методи. З орієнтації на особистісні структури інтерактивні технології навчання є інформаційно-операційними, оскільки вони сприяють формуванню знань, умінь і навичок з предметів, а також способів розумових дій.Посилання
Александрова, О. Н. (2002). Психология социальной работы : учеб. для вузов. Санктпетербург: Питер, 350. (Aleksandrova, O. N. (2002). Psikhologiia sotcialnoi raboty (Psychology of social work) : ucheb. dlia vuzov. Sanktpeterburg: Piter, 350. [in Ukrainian]).
Архипова, С. П. (2002). Соціальна педагогіка. Чернівці: Джерело, 154. (Arkhypova, S. P. (2002). Socialjna pedaghoghika (Social pedagogy). Chernivci: Dzherelo, 154. [in Ukrainian]).
Баев, П. А. (2008).Практикум по методике Case-study: учебное пособие. Иркутск : РИО НЦ РВХ ВСНЦ СО РАМН, 210. (Baev, P. A. (2008). Praktikum po metodike Case-study: uchebnoe posobie. Irkutsk : RIO NTc RVKh VSNTc SO RAMN, 210. [in Ukrainian]).
Біда, О. С. (2007). Структура і методика інтерактивного уроку. Початкова школа, no.7, 23-29. (Bida, O. S. (2007). Struktura i metodyka interaktyvnogho uroku (Structure and methodology of the interactive lesson). Pochatkova shkola, no.7, 23-29. [in Ukrainian]).
Богданов, С. В. (2002). Соціальний захист інвалідів. Київ: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 93. (Boghdanov, S. V. (2002). Socialjnyj zakhyst invalidiv (Social protection of the disabled). Kyjiv: Vyd-vo Solomiji Pavlychko «Osnovy», 93. [in Ukrainian]).
Гера, Т. І. (2012). Психотерапевтичні засади організації професійно зорієнтованого тренінгу майбутніх інженерів-педагогів. Інноваційні підходи до науки ХХІ столітті: зб. наук. праць і матеріалів міжнарод. наук.-практ. конф. (27 квітня 2012 року) / гол. ред. В.С. Рижиков. Кіровоград : Науково-дослідний центр інноваційних технологій, 267-270. (Ghera, T. I. (2012). Psykhoterapevtychni zasady orghanizaciji profesijno zorijentovanogho treninghu majbutnikh inzheneriv-pedaghoghiv. Innovacijni pidkhody do nauky KhKhI stolitti: zb. nauk. pracj i materialiv mizhnarod. nauk.-prakt. konf. (27 kvitnja 2012 roku) / ghol. red. V.S. Ryzhykov. Kirovoghrad : Naukovo-doslidnyj centr innovacijnykh tekhnologhij, 267-270. [in Ukrainian]).
Гриненко, A. M. (2003). Соціальна політика: Навч.-метод. посібник для самостійного вивчення дисципліни. Київ: КНЕУ, 134. (Ghrynenko, A. M. (2003). Socialjna polityka (Social policy): Navch.-metod. posibnyk dlja samostijnogho vyvchennja dyscypliny. Kyjiv: KNEU, 134. [in Ukrainian]).
Комар, О. В. (2006). Навчання школярів за інтерактивними методами. Рідна школа, no.5, 57-60. (Komar, O. V. (2006). Navchannja shkoljariv za interaktyvnymy metodamy (Teaching students through interactive methods). Ridna shkola, no.5, 57-60. [in Ukrainian]).
Нойфельд, И. (1993). Методы социальной работы. Теория и практика социальной работы: отечественный и зарубежный опыт. Тула, 322–343. (Noifeld, I. (1993). Metody sotcialnoi raboty (Social work methods). Teoriia i praktika sotcialnoi raboty: otechestvennyi i zarubezhnyi opyt. Tula, 322–343. [in Ukrainian]).
Павелків, Р.В. (2013). Загальна психологія : підручник для студ. вищ. навч. закл. Київ: Кондор, 576. (Pavelkiv, R. V.(2013). Zaghaljna psykhologhija (General Psychology): pidruchnyk dlja stud. vyshh. navch. zakl. Kyjiv: Kondor, 576. [in Ukrainian]).
Попович, В. М. (2015). Компетентнісний підхід у Православній богословській освіті в контексті її модернізації. Грані: науково-теоретичний альманах, №4 (122), 112-117. (Popovych, V. M. (2015). Kompetentnisnyj pidkhid u Pravoslavnij boghoslovsjkij osviti v konteksti jiji modernizaciji. Ghrani: naukovo-teoretychnyj aljmanakh, no.4 (122), 112-117. [in Ukrainian]).
Стрельніков, В. Ю. (2002). Педагогічні основи особистісного й професійного розвитку студентів засобами інноваційних технологій навчання. Полтава : РВВ ПУСКУ, 230. (Streljnikov, V. Ju.(2002). Pedaghoghichni osnovy osobystisnogho j profesijnogho rozvytku studentiv zasobamy innovacijnykh tekhnologhij navchannja. Poltava : RVV PUSKU, 230. [in Ukrainian]).
Гус, E., Села-Аміт, M. (2018). Искусство в социальной работе: действительно ли оно нам нужно? Исследование практики социальной работы . https://doi.org/10.1177/1049731517745995 (Gus, E., Sela-Amit, M. (2018). Art in social work: do we really need it? Study of the practice of social work. https://doi.org/10.1177/1049731517745995).
Нигрен П. (2004). Експертиза професіоналів. Осло, Гюльдендаль, Академік. (Nygren P. (2004) Handlingskompetanse: Om profesjonelle personer [Competence to Act: About Professionals], Oslo, Gyldendal Akademisk).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Vitaliy Dudaryov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).