ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.1.10

Ключові слова:

навчання, інтерактивні технології, соціальний працівник, сase-study, навчальний тренінг, ігрові методи.

Анотація

Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем. Воно ефективно сприяє формуванню цінностей, навичок і вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу соціальному працівнику набути професійно важливих якостей в сфері надання соціальних послуг. Розглянуто структурно-процесуальні характеристики інтерактивних технологій і їх основні форми: сase-study, навчальний тренінг, ігрові методи. З орієнтації на особистісні структури інтерактивні технології навчання є інформаційно-операційними, оскільки вони сприяють формуванню знань, умінь і навичок з предметів, а також способів розумових дій.

Біографії авторів

Vitaliy Dudaryov, Національний університет «Запорізька політехніка», м. Запоріжжя

кандидат політичних наук, доцент кафедри соціальної роботи

Sergii Shcherbina, Національний університет «Запорізька політехніка», м. Запоріжжя,

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціальної роботи

Посилання

Александрова, О. Н. (2002). Психология социальной работы : учеб. для вузов. Санктпетербург: Питер, 350. (Aleksandrova, O. N. (2002). Psikhologiia sotcialnoi raboty (Psychology of social work) : ucheb. dlia vuzov. Sanktpeterburg: Piter, 350. [in Ukrainian]).

Архипова, С. П. (2002). Соціальна педагогіка. Чернівці: Джерело, 154. (Arkhypova, S. P. (2002). Socialjna pedaghoghika (Social pedagogy). Chernivci: Dzherelo, 154. [in Ukrainian]).

Баев, П. А. (2008).Практикум по методике Case-study: учебное пособие. Иркутск : РИО НЦ РВХ ВСНЦ СО РАМН, 210. (Baev, P. A. (2008). Praktikum po metodike Case-study: uchebnoe posobie. Irkutsk : RIO NTc RVKh VSNTc SO RAMN, 210. [in Ukrainian]).

Біда, О. С. (2007). Структура і методика інтерактивного уроку. Початкова школа, no.7, 23-29. (Bida, O. S. (2007). Struktura i metodyka interaktyvnogho uroku (Structure and methodology of the interactive lesson). Pochatkova shkola, no.7, 23-29. [in Ukrainian]).

Богданов, С. В. (2002). Соціальний захист інвалідів. Київ: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 93. (Boghdanov, S. V. (2002). Socialjnyj zakhyst invalidiv (Social protection of the disabled). Kyjiv: Vyd-vo Solomiji Pavlychko «Osnovy», 93. [in Ukrainian]).

Гера, Т. І. (2012). Психотерапевтичні засади організації професійно зорієнтованого тренінгу майбутніх інженерів-педагогів. Інноваційні підходи до науки ХХІ столітті: зб. наук. праць і матеріалів міжнарод. наук.-практ. конф. (27 квітня 2012 року) / гол. ред. В.С. Рижиков. Кіровоград : Науково-дослідний центр інноваційних технологій, 267-270. (Ghera, T. I. (2012). Psykhoterapevtychni zasady orghanizaciji profesijno zorijentovanogho treninghu majbutnikh inzheneriv-pedaghoghiv. Innovacijni pidkhody do nauky KhKhI stolitti: zb. nauk. pracj i materialiv mizhnarod. nauk.-prakt. konf. (27 kvitnja 2012 roku) / ghol. red. V.S. Ryzhykov. Kirovoghrad : Naukovo-doslidnyj centr innovacijnykh tekhnologhij, 267-270. [in Ukrainian]).

Гриненко, A. M. (2003). Соціальна політика: Навч.-метод. посібник для самостійного вивчення дисципліни. Київ: КНЕУ, 134. (Ghrynenko, A. M. (2003). Socialjna polityka (Social policy): Navch.-metod. posibnyk dlja samostijnogho vyvchennja dyscypliny. Kyjiv: KNEU, 134. [in Ukrainian]).

Комар, О. В. (2006). Навчання школярів за інтерактивними методами. Рідна школа, no.5, 57-60. (Komar, O. V. (2006). Navchannja shkoljariv za interaktyvnymy metodamy (Teaching students through interactive methods). Ridna shkola, no.5, 57-60. [in Ukrainian]).

Нойфельд, И. (1993). Методы социальной работы. Теория и практика социальной работы: отечественный и зарубежный опыт. Тула, 322–343. (Noifeld, I. (1993). Metody sotcialnoi raboty (Social work methods). Teoriia i praktika sotcialnoi raboty: otechestvennyi i zarubezhnyi opyt. Tula, 322–343. [in Ukrainian]).

Павелків, Р.В. (2013). Загальна психологія : підручник для студ. вищ. навч. закл. Київ: Кондор, 576. (Pavelkiv, R. V.(2013). Zaghaljna psykhologhija (General Psychology): pidruchnyk dlja stud. vyshh. navch. zakl. Kyjiv: Kondor, 576. [in Ukrainian]).

Попович, В. М. (2015). Компетентнісний підхід у Православній богословській освіті в контексті її модернізації. Грані: науково-теоретичний альманах, №4 (122), 112-117. (Popovych, V. M. (2015). Kompetentnisnyj pidkhid u Pravoslavnij boghoslovsjkij osviti v konteksti jiji modernizaciji. Ghrani: naukovo-teoretychnyj aljmanakh, no.4 (122), 112-117. [in Ukrainian]).

Стрельніков, В. Ю. (2002). Педагогічні основи особистісного й професійного розвитку студентів засобами інноваційних технологій навчання. Полтава : РВВ ПУСКУ, 230. (Streljnikov, V. Ju.(2002). Pedaghoghichni osnovy osobystisnogho j profesijnogho rozvytku studentiv zasobamy innovacijnykh tekhnologhij navchannja. Poltava : RVV PUSKU, 230. [in Ukrainian]).

Гус, E., Села-Аміт, M. (2018). Искусство в социальной работе: действительно ли оно нам нужно? Исследование практики социальной работы . https://doi.org/10.1177/1049731517745995 (Gus, E., Sela-Amit, M. (2018). Art in social work: do we really need it? Study of the practice of social work. https://doi.org/10.1177/1049731517745995).

Нигрен П. (2004). Експертиза професіоналів. Осло, Гюльдендаль, Академік. (Nygren P. (2004) Handlingskompetanse: Om profesjonelle personer [Competence to Act: About Professionals], Oslo, Gyldendal Akademisk).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-30

Як цитувати

Dudaryov, V., & Shcherbina, S. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА. Social Work and Education, 6(1), 94–105. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.1.10

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION