ПРИРОДА І ОСНОВНІ ЕТАПИ КРОС-КУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У МІЖНАРОДНОМУ ТУРИЗМІ

Автор(и)

  • Serhii Krasovsky Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147374

Ключові слова:

крос-культурна комунікація, міжнародний туризм, мобільність, глобалізація, гостинність

Анотація

Мета статті – проаналізувати природу, основні чинники формування і етапи крос-культурної комунікації у міжнародному туризмі. Методологія дослідження, тяжіючи до методів аналізу і синтезу, ґрунтується на комплексному поєднанні культурологічного,  комунікативного, соціологічного, аксіологічного  підходів до осмислення і зведення в єдину картину різноманітних зв'язків, які обґрунтовують цілісність поняття крос-культурної комунікації у міжнародному туризмі. Наукова новизна полягає у виокремленні й обґрунтуванні основних соціокультурних чинників, які визначають і впливають на крос-культурну комунікацію у міжнародному туризмі. Висновки. Сучасний науковий дискурс міжнародного туризму охоплює широкий спектр понять у різних суспільних вимірах – глобалізації, мобільності, масовому переміщенні людей, творенні нових культурних спільнот, екстериторіальності, гостинності, свободи і под. У свою чергу, вони визначають природу крос-культурної комунікації у ньому. Так міжнародний туризм стає чинником розвитку і збільшення каналів крос-культурної комунікації, яка за рахунок соціальної взаємодії на індивідуальному і груповому рівнях сприяє позитивній глобалізації, формує відносини довіри та взаєморозуміння, координує спільні цінності різноманітних спільнот, а відтак є інструментом встановлення діалогу між культурами.

Біографія автора

Serhii Krasovsky, Київський національний університет культури і мистецтв

асистент кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

Бауман 3. Глобализация. Последствия для человека и общества / Пер. с англ. Москва: Издатель-ство «Весь Мир», 2004. 188 с.

Кузьмина Е. М. Туризм как способ взаимодействия культур : дисс ... канд. культурол. : 24.00.01. Тю-мень, 2005. 162 с.

Ларделье П. Принимать друзей, отдавать визиты. Москва: РГГУ, 2004. С. 15-46.

Макарова М. В. Комунікації в туризмі: основи дослідження, види та шляхи розвитку / Ефективна економіка. 2017. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5832.

Маклюэн М. Война и мир в глобальной деревне / пер. с англ. И. Летберга. Москва: АСТ: Астрель, 2012. 219 с.

Мак-Люэн М. Галактика Гутенберга (Сотворение человека печатной культуры) /Пер. А. Юдина. Киев: Ника-Центр, 2004. 432 с.

Марков Б. Ксенофилия и гостеприимство/ Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина. 2012. Т. 2. Вып. 1. С. 145-156.

Новицкая А.В. Формирование межкультурной компетенции в различных видах межкультурных контактов. URL: http://www.ncstu.ru.

Слободенюк Е. В. Туризм як чинник гуманізації відносин між народами: автореф. дис. … канд. філософ. наук: 09.00.03. Одеса, 2003. 19 с.

Соколова М. В. Туризм как феномен культуры: морфологический аспект / Современные проблемы сервиса и туризма. 2014. № 4. С.10-19.

Столбова Ю. Комунікативний потенціал туризму / Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. 2010. Вип.10. C.153-161.

Туристская деятельность и ее социальные функции в жизни человека. URL: http://tourlib.net/statti_tourism/funkcii.htm.

Bauman 3. (2004). Globalization. Consequences for man and society. Trans. with English. Moscow: "Ves Mir" Publishing House. [in Russian].

Kuzmina E.M. (2005). Tourism as a way of interaction of cultures: diss ... kand. culturol.: 24.00.01. Tyumen. [in Russian].

Lardelier P. (2004). Accept friends, give visits. Moscow: RSUH. P. 15-46. [in Russian].

Makarova M.V. Communication in tourism: the basics of research, types and ways of development. Effective economy. 2017. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5832. [in Ukrainian].

McLuhan M. (2012). War and Peace in a Global Village. Per. with English. I. Lerberg. Moscow: AST: Astrel. [in Russian].

McLuhan M. (2004). Galaxy Gutenberg (The Creation of a Man of Print Culture). A. Yudin. Kiev: Nika-Center. [in Russian].

Markov B. (2012). Xenophilia and Hospitality. Bulletin of the Leningrad State University. A.S. Pushkin. T. 2. 145-156. [in Russian].

Novitskaya A.V. Formation of intercultural competence in various types of intercultural contacts. URL: http://www.ncstu.ru. [in Russian].

Slobodenyuk E. V. (2003). Tourism as a factor in the humanization of relations between peoples: author's abstract. dis ... Candidate philosopher. Sciences: 09.00.03. Odessa. [in Ukrainian].

Sokolova M. V. (2014). Tourism as a cultural phenomenon: morphological aspect. Modern problems of service and tourism. № 4. P.10-19. [in Russian].

Stolbova Y. (2010). The communicative potential of tourism / Actual problems of sociology, psychology, pedagogy. Aug. 10. Р.153-161. [in Ukrainian].

Tourist activity and its social functions in human life. URL: http://tourlib.net/statti_tourism/funkcii.htm. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-29

Номер

Розділ

Культурологія