ПРИРОДА І ОСНОВНІ ЕТАПИ КРОС-КУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У МІЖНАРОДНОМУ ТУРИЗМІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147374Ключові слова:
крос-культурна комунікація, міжнародний туризм, мобільність, глобалізація, гостинністьАнотація
Мета статті – проаналізувати природу, основні чинники формування і етапи крос-культурної комунікації у міжнародному туризмі. Методологія дослідження, тяжіючи до методів аналізу і синтезу, ґрунтується на комплексному поєднанні культурологічного, комунікативного, соціологічного, аксіологічного підходів до осмислення і зведення в єдину картину різноманітних зв'язків, які обґрунтовують цілісність поняття крос-культурної комунікації у міжнародному туризмі. Наукова новизна полягає у виокремленні й обґрунтуванні основних соціокультурних чинників, які визначають і впливають на крос-культурну комунікацію у міжнародному туризмі. Висновки. Сучасний науковий дискурс міжнародного туризму охоплює широкий спектр понять у різних суспільних вимірах – глобалізації, мобільності, масовому переміщенні людей, творенні нових культурних спільнот, екстериторіальності, гостинності, свободи і под. У свою чергу, вони визначають природу крос-культурної комунікації у ньому. Так міжнародний туризм стає чинником розвитку і збільшення каналів крос-культурної комунікації, яка за рахунок соціальної взаємодії на індивідуальному і груповому рівнях сприяє позитивній глобалізації, формує відносини довіри та взаєморозуміння, координує спільні цінності різноманітних спільнот, а відтак є інструментом встановлення діалогу між культурами.
Посилання
Бауман 3. Глобализация. Последствия для человека и общества / Пер. с англ. Москва: Издатель-ство «Весь Мир», 2004. 188 с.
Кузьмина Е. М. Туризм как способ взаимодействия культур : дисс ... канд. культурол. : 24.00.01. Тю-мень, 2005. 162 с.
Ларделье П. Принимать друзей, отдавать визиты. Москва: РГГУ, 2004. С. 15-46.
Макарова М. В. Комунікації в туризмі: основи дослідження, види та шляхи розвитку / Ефективна економіка. 2017. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5832.
Маклюэн М. Война и мир в глобальной деревне / пер. с англ. И. Летберга. Москва: АСТ: Астрель, 2012. 219 с.
Мак-Люэн М. Галактика Гутенберга (Сотворение человека печатной культуры) /Пер. А. Юдина. Киев: Ника-Центр, 2004. 432 с.
Марков Б. Ксенофилия и гостеприимство/ Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина. 2012. Т. 2. Вып. 1. С. 145-156.
Новицкая А.В. Формирование межкультурной компетенции в различных видах межкультурных контактов. URL: http://www.ncstu.ru.
Слободенюк Е. В. Туризм як чинник гуманізації відносин між народами: автореф. дис. … канд. філософ. наук: 09.00.03. Одеса, 2003. 19 с.
Соколова М. В. Туризм как феномен культуры: морфологический аспект / Современные проблемы сервиса и туризма. 2014. № 4. С.10-19.
Столбова Ю. Комунікативний потенціал туризму / Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. 2010. Вип.10. C.153-161.
Туристская деятельность и ее социальные функции в жизни человека. URL: http://tourlib.net/statti_tourism/funkcii.htm.
Bauman 3. (2004). Globalization. Consequences for man and society. Trans. with English. Moscow: "Ves Mir" Publishing House. [in Russian].
Kuzmina E.M. (2005). Tourism as a way of interaction of cultures: diss ... kand. culturol.: 24.00.01. Tyumen. [in Russian].
Lardelier P. (2004). Accept friends, give visits. Moscow: RSUH. P. 15-46. [in Russian].
Makarova M.V. Communication in tourism: the basics of research, types and ways of development. Effective economy. 2017. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5832. [in Ukrainian].
McLuhan M. (2012). War and Peace in a Global Village. Per. with English. I. Lerberg. Moscow: AST: Astrel. [in Russian].
McLuhan M. (2004). Galaxy Gutenberg (The Creation of a Man of Print Culture). A. Yudin. Kiev: Nika-Center. [in Russian].
Markov B. (2012). Xenophilia and Hospitality. Bulletin of the Leningrad State University. A.S. Pushkin. T. 2. 145-156. [in Russian].
Novitskaya A.V. Formation of intercultural competence in various types of intercultural contacts. URL: http://www.ncstu.ru. [in Russian].
Slobodenyuk E. V. (2003). Tourism as a factor in the humanization of relations between peoples: author's abstract. dis ... Candidate philosopher. Sciences: 09.00.03. Odessa. [in Ukrainian].
Sokolova M. V. (2014). Tourism as a cultural phenomenon: morphological aspect. Modern problems of service and tourism. № 4. P.10-19. [in Russian].
Stolbova Y. (2010). The communicative potential of tourism / Actual problems of sociology, psychology, pedagogy. Aug. 10. Р.153-161. [in Ukrainian].
Tourist activity and its social functions in human life. URL: http://tourlib.net/statti_tourism/funkcii.htm. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.