ПРИРОДА І ОСНОВНІ ЕТАПИ КРОС-КУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У МІЖНАРОДНОМУ ТУРИЗМІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147374Ключові слова:
крос-культурна комунікація, міжнародний туризм, мобільність, глобалізація, гостинністьАнотація
Мета статті – проаналізувати природу, основні чинники формування і етапи крос-культурної комунікації у міжнародному туризмі. Методологія дослідження, тяжіючи до методів аналізу і синтезу, ґрунтується на комплексному поєднанні культурологічного, комунікативного, соціологічного, аксіологічного підходів до осмислення і зведення в єдину картину різноманітних зв'язків, які обґрунтовують цілісність поняття крос-культурної комунікації у міжнародному туризмі. Наукова новизна полягає у виокремленні й обґрунтуванні основних соціокультурних чинників, які визначають і впливають на крос-культурну комунікацію у міжнародному туризмі. Висновки. Сучасний науковий дискурс міжнародного туризму охоплює широкий спектр понять у різних суспільних вимірах – глобалізації, мобільності, масовому переміщенні людей, творенні нових культурних спільнот, екстериторіальності, гостинності, свободи і под. У свою чергу, вони визначають природу крос-культурної комунікації у ньому. Так міжнародний туризм стає чинником розвитку і збільшення каналів крос-культурної комунікації, яка за рахунок соціальної взаємодії на індивідуальному і груповому рівнях сприяє позитивній глобалізації, формує відносини довіри та взаєморозуміння, координує спільні цінності різноманітних спільнот, а відтак є інструментом встановлення діалогу між культурами.
Посилання
Бауман 3. Глобализация. Последствия для человека и общества / Пер. с англ. Москва: Издатель-ство «Весь Мир», 2004. 188 с.
Кузьмина Е. М. Туризм как способ взаимодействия культур : дисс ... канд. культурол. : 24.00.01. Тю-мень, 2005. 162 с.
Ларделье П. Принимать друзей, отдавать визиты. Москва: РГГУ, 2004. С. 15-46.
Макарова М. В. Комунікації в туризмі: основи дослідження, види та шляхи розвитку / Ефективна економіка. 2017. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5832.
Маклюэн М. Война и мир в глобальной деревне / пер. с англ. И. Летберга. Москва: АСТ: Астрель, 2012. 219 с.
Мак-Люэн М. Галактика Гутенберга (Сотворение человека печатной культуры) /Пер. А. Юдина. Киев: Ника-Центр, 2004. 432 с.
Марков Б. Ксенофилия и гостеприимство/ Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина. 2012. Т. 2. Вып. 1. С. 145-156.
Новицкая А.В. Формирование межкультурной компетенции в различных видах межкультурных контактов. URL: http://www.ncstu.ru.
Слободенюк Е. В. Туризм як чинник гуманізації відносин між народами: автореф. дис. … канд. філософ. наук: 09.00.03. Одеса, 2003. 19 с.
Соколова М. В. Туризм как феномен культуры: морфологический аспект / Современные проблемы сервиса и туризма. 2014. № 4. С.10-19.
Столбова Ю. Комунікативний потенціал туризму / Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. 2010. Вип.10. C.153-161.
Туристская деятельность и ее социальные функции в жизни человека. URL: http://tourlib.net/statti_tourism/funkcii.htm.
Bauman 3. (2004). Globalization. Consequences for man and society. Trans. with English. Moscow: "Ves Mir" Publishing House. [in Russian].
Kuzmina E.M. (2005). Tourism as a way of interaction of cultures: diss ... kand. culturol.: 24.00.01. Tyumen. [in Russian].
Lardelier P. (2004). Accept friends, give visits. Moscow: RSUH. P. 15-46. [in Russian].
Makarova M.V. Communication in tourism: the basics of research, types and ways of development. Effective economy. 2017. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5832. [in Ukrainian].
McLuhan M. (2012). War and Peace in a Global Village. Per. with English. I. Lerberg. Moscow: AST: Astrel. [in Russian].
McLuhan M. (2004). Galaxy Gutenberg (The Creation of a Man of Print Culture). A. Yudin. Kiev: Nika-Center. [in Russian].
Markov B. (2012). Xenophilia and Hospitality. Bulletin of the Leningrad State University. A.S. Pushkin. T. 2. 145-156. [in Russian].
Novitskaya A.V. Formation of intercultural competence in various types of intercultural contacts. URL: http://www.ncstu.ru. [in Russian].
Slobodenyuk E. V. (2003). Tourism as a factor in the humanization of relations between peoples: author's abstract. dis ... Candidate philosopher. Sciences: 09.00.03. Odessa. [in Ukrainian].
Sokolova M. V. (2014). Tourism as a cultural phenomenon: morphological aspect. Modern problems of service and tourism. № 4. P.10-19. [in Russian].
Stolbova Y. (2010). The communicative potential of tourism / Actual problems of sociology, psychology, pedagogy. Aug. 10. Р.153-161. [in Ukrainian].
Tourist activity and its social functions in human life. URL: http://tourlib.net/statti_tourism/funkcii.htm. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.